جواز ورود خودروهای ایرانی در ایام اربعین به خاک عراق صادر شد

0 3,088

با ورود به ماه محرم، عاشقان و عزاداران این امام در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عراق هستند. البته برخی افراد به سبب محدودیت و ناتوانی نمی‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. خبر خوب اینکه نخست‌وزیر کشور عراق با ورود خودروهای ایرانی به داخل خاک این کشور موافقت کرده است.

این خبر خوش به‌تازگی توسط معاون رئیس سازمان حشدالشعبی ضمن دیدار با شهردار تهران اعلام شد. زائرین ایرانی در ایام اربعین نه‌تنها با شرکت در راهپیمایی، بلکه با خودروهای شخصی می‌توانند وارد خاک عراق شوند.

با نزدیک شدن به ماه محرم و اربعین حسینی، شهردار تهران به‌منظور انجام هماهنگی‌ها و اخذ تصمیمات لازم پیرامون برگزاری مراسم اربعین، به عراق سفر کرده و با معاون رئیس سازمان حشدالشعبی به گفتگو نشسته است. در طی این ملاقات، مقاوم عراقی علاوه بر بلامانع بودن ورود خودروهای ایرانی در ایام اربعین حسینی، محدوده تردد مجاز این خودروها را تا شهر نجف اعلام کرد.

زائرین می‌توانند با خودروی شخصی وارد عراق شوند

مراسم راهپیمایی اربعین، آیینی است که ایرانیان هرساله صرف‌نظر از شرایط رفاهی و آب‌وهوایی و تنها به عشق امام سوم شیعیان، در آن حضور پیدا می‌کنند. البته شرایط شرکت در این مراسم چندان آسان نیست، به‌طور خاص در سال گذشته شکایات متعددی در خصوص ارائه نشدن خدمات کافی به زائرین گزارش شد.

همین موضوع، شهردار تهران را ترغیب کرد تا برای انجام هماهنگی‌های لازم برای بهبود سطح خدمت‌رسانی و فراهم آوردن آسایش زائران به عراق سفر کند. جواز ورود خودروهای ایرانی در ایام اربعین به عراق، یکی از نتایج رضایت‌بخش این سفر است که بدون شک باعث خوشحالی آن دسته افرادی می‌شود که توان شرکت در راهپیمایی را ندارند.

عراق به سبب داشتن عتبات عالیات همچون سامرا، کربلا، نجف، کاظمین، به‌عنوان یک مقصد زیارتی در نظر گرفته می‌شود و ورود به این کشور نیازمند دریافت ویزای عراق است. اما در ایام اربعین، این محدودیت برداشته می‌شود. به عبارت دیگر برای شرکت در راهپیمایی اربعین نیازی به دریافت ویزای عراق ندارید. البته اگر قرار است با خودروی شخصی به زیارت بروید، حتما مدارک و اسناد لازم را به همراه داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.