اصلاح و تصویب آیین نامه واردات خودرو

0 534

براساس گفته‌های سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت آیین نامه واردات خودرو اصلاح و به تصویب رسید. به این ترتیب به زودی شاهد ثبت سفارش خودروهای وارداتی خواهیم بود.

امید قالیباف در این خصوص توضیح داد: «اشکالات مطرح شده از سوی مجلس در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو در دولت برطرف شده و متن نهایی آیین نامه نیز اصلاح شده و در دولت به تصویب رسیده است.»

اصلاح و تصویب آیین نامه واردات خودرو

با اوصاف طبیعی است که به زودی شاهد ثبت سافراش خودروهای وارداتی و ورود آن ها به جاده‌های کشور باشیم.

دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن خود اصرار داشت که واردات خودرو ابزاری است که می‌تواند نیازهای بازار را برطرف کرده و فاصله میان عرضه و تفاضا در بازار خودرو کشورمان را مدیریت کند. از همین رو نیز از ابتدای روی کار آمدن این دولت در وزارت صمت و در دفتر خودرو راهکارهایی برای واردات در نظر گرفته شد.

حتما بخوانید: گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲

در این راستا، کارگروهی از متخصصان مربوطه برای بررسی سوابق موضوع واردات، وضعیت حال حاضر بازار، وضعیت واردکنندگان و برنامه صادرات تشکیل شد. در وزارت صمت نیز با کمک بخش‌های مختلف وزارتخانه آیین نامه واردات تهیه شد که برنامه واردات خودرو به صورت جدی در وزارت صمت در حال پیگیری است.

گفته می‌شود در صورت آغاز واردات شاهد حضور خودروهای ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی (در رده خودروهای اقتصادی) در جاده‌های کشور خواهیم بود چراکه وزارت صمت در حال مذاکره با این خودروسازانی با چنین ملیت‌های است.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.