مینی‌بوس‌های جدید آرتا پلاس به ناوگان حمل‌ونقل تهران ملحق می‌شوند

0 2,143

مشخصات مینی بوس آرتا پلاس از جنبه‌های مختلف فنی و کیفی باعث شده شهرداری تهران با امضای یک قرارداد ۱۴ ماهه، ۵۰۰ دستگاه از این خودرو را برای ورود به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت سفارش دهد.

مینی بوس آرتا پلاس محصولی از شرکت سبلان خودرو است که توانسته بالاترین رتبه کیفی را از کمیته فنی وزارت کشور دریافت کند. این خودرو از استانداردهای ۸۵گانه هم پیروی می‌کند و با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ و EEV همخوانی دارد.

مشخصات مینی بوس آرتا پلاس

مینی بوس جدید دارای بدنه مقاوم از نوع نیمه مونوکوک است که ایمنی سرنشینان را به‌خوبی تضمین می‌کند. ماشین مسافربری، قوای محرکه خود را از طریق موتور ۳.۸ لیتری کامینز دریافت می‌کند که به گیربکس ۶ سرعته دستی، محصول شرکت ZF متصل است. موتور کامینز آرتا پلاس قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است و به‌راحتی از پس عبور از شیب‌های ۳۰ درجه‌ای برمی‌آید.

از دیگر مشخصات مینی بوس آرتا پلاس در بخش فنی می‌توان به سیستم تعلیق لیف اسپرینگ، ترمز جلوی دیسکی و ترمز عقب دیسکی با سیستم کفی اشاره کرد.

این ماشین روی رینگ‌های ۱۷.۵ اینچی سوار است و ظرفیت محور جلو و عقب آن به ترتیب حدود ۳ و ۵.۵ تن است. آرتا پلاس در بخش ترمز و پایداری، از سیستم‌های کنترل پایداری ESC، ترمز ضد قفل ABS و همین‌طور سیستم هشدار حرکت بین خطوط LDWS متعلق به WABCO استفاده می‌کند.

در داخل کابین، امکانات و تجهیزاتی مثل تاخوگراف، صندلی بادی، میکروفون، سیستم دیجیتالی با قابلیت پخش موسیقی با فرمت MP3، داشبورد یکپارچه، فرمان چندکاره، جالیوانی و … در دسترس راننده قرار می‌گیرد. از دیگر مشخصات مینی بوس آرتا پلاس در بخش تجهیزات می‌توان به جعبه کمک‌های اولیه، نورپردازی محیط با چراغ‌های LED، قفسه بار دستی، قابلیت اتصال WiFi، کمربند ایمنی دو یا سه‌نقطه‌ای، جعبه‌ابزار، محل قراردادن روزنامه یا تبلت دستی و … اشاره کرد.

طبق قراردادی که میان شهرداری تهران و شرکت سبلان خودرو به امضا رسیده، مینی‌بوس‌های آرتا پلاس اواخر شهریورماه سال جاری به ناوگان حمل‌ونقل پایتخت ملحق می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.