مونتاژ و عرضه دایون Y5 به زودی آغاز خواهد شد؛ منتظر باشید

0 1,334

اخبار منتشر شده در فضای مجازی حکایت از آن دارد که احتمالا به زودی شاهد مونتاژ و عرضه شاسی‌بلند دایون Y5 در ایران توسط یکی از خودروسازان بخش خصوصی خواهیم بود.

شاسی‌بلند Y5 که توسط برند چینی دایون طراحی و تولید شده است احتمالا در بازار ایران با تغییر نام برند عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که مونتاژ و عرضه این خودرو را کدام از یک شرکت‌های خصوصی صنعت خودروسازی کشورمان به عهده خواهند داشت اما گفته می‌شود که محل مونتاژ این محصول در محدوده شهر ساوه خواهد بود.

گروه دانگ‌‌فنگ مونتاژ محصولات کاری و تجاری سنگین، پیکاپ و شاسی‌بلند خود را به سه خودروساز مختلف سپرده‌ و اصلا دور از انتظار نیست که دایون نیز این مسیر را در پیش گیرد.

در حال حاضر امتیاز مونتاژ پیکاپ دایون V5 به مکث موتور سپرده شده و مونتاژ کشنده این برند را نیز کرمان دیزل به عهده دارد. احتمالا مونتاژ و عرضه شاسی‌بلند دایون Y5 در ایران به خودروساز خصوصی دیگری به غیر از مکث موتور و کرمان دیزل سپرده خواهد شد.

فعلا اطلاعات موثقی از نام شرکت خودروسازی مونتاژکننده دایون Y5، قیمت و زمان عرضه این شاسی‌بلند چینی در دسترس نیست.

دایون Y5 چه مشخصاتی دارد؟

براساس اطلاعات ارائه شده از سوی دایون، Y5 یک شاسی بلند آفرودی دو دیفرانسیل است که به همراه یک پیشرانه ۲ لیتری توربو راهی بازارهای مختلف شده است. این محصول به جز بازار چین در بسیاری از کشورهای دنیا با برندی به غیر از دایون عرضه شده و بیشتر با عنوان تجاری فودی یا دانگ‌فنگ شناخته می‌شود.

همانطور که پیش از این نیز گفتیم دایون Y5 به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو مجهز است که می‌تواند ۲۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ تا ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. احتمالا نسخه عرضه عرضه شده از Y5 در بازار ایران از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک بهره خواهد برد.

این احتمال نیز مطرح است که شرکت مونتاژکننده Y5 برای پایین آوردن قیمت این محصول در ایران، پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی را برای آن انتخاب کرده و از پیشرانه ۲ لیتری توربو صرف‌نظر کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.