اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

ماجرای شکستن اکسل عقب محصول مدیران خودرو به کجا رسید؟

چند روزی از انتشار فیلم شکستن اکسل عقب ام وی ام X55 و واژگونی این خودرو در جاده قم-کاشان می‌گذرد و حواشی پیرامون این اتفاق همچنان ادامه دارد.

به گزارش کارنامه، در پی انتشار تصاویر مداربسته از واژگونی یک دستگاه ام وی ام X55 در محور مواصلاتی قم-کاشان، حواشی زیادی در فضای مجازی نسبت به کیفیت و ایمنی خودروهای چینی ایجاد شده است. دلیل این سانحه بروز اشکال فنی در خودروی مذکور بوده و با شکستگی اکسل عقب از ناحیه جوش، خودرو واژگون می‌شود.

کوتاهی مدیران خودرو در اعلام نکردن فراخوان

این مشکل از دید مدیران خودرو پنهان نبوده و چند روز قبل از بروز این حادثه، شرکت طی اطلاعیه‌ای از نمایندگان خود خواسته تا نسبت به رفع این ایراد در خودروی مشتریان اقدام کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، مشخصا یک تیراژ معین از اکسل‌های عقب خودروهای ایکس ۵۵، متعلق به یکی از تأمین کنندگان چری دچار مشکل بوده و در هنگام تنش‌های شدید وارده به خودرو، این قطعه از محل جوشکاری شکسته و چرخ‌های خودرو از اتاق جدا می‌شوند.

با اینکه مدیران خودرو از این مشکل بزرگ اطلاع داشته و به نمایندگان خود نیز اطلاع داده اما رفع این ایراد به مراجعه مالکین در سرویس دوره‌ای موکول شده است. در این مواقع، از آن جایی که رهگیری دستگاه به دستگاه خودروهای معیوب امکان پذیر است، شرکت‌های مختلف خودروسازی طی تماسی با مشتریان هدف در کمترین زمان آن‌ها را به نزدیکترین شعبه خدمات فرا می‌خوانند.

تأکید می‌شود همه خودروهای ایکس ۵۵ معیوب نبوده و این مشکل برای تعداد محدودی از تولیدات مدیران خودرو اتفاق افتاده؛ این مسئله ربطی به کیفیت و استاندارد کلی خودروهای این برند نداشته و یک اشتباه در حوزه کنترل کیفیت قطعات تلقی می‌شود.

لازم است خود مالکین قبل از هرگونه سفری با مراجعه به نزدیکترین نمایندگی خدمات پس از فروش مدیران خودرو خیالشان را از بابت سلامت خودرو راحت کنند.

چری نیازمند فراخوان جهانی

این حادثه خطرناک، اتفاقی و محدود به این خودرو و ایران نبوده و در سایر کشورهای بازار هدف صادرات چری نیز سه مدل خودروی ایکس ۲۲، FX اکسلنت و X55 دچار سوانح مشابه شده‌اند. با توجه به اینکه این ایراد کیفی در خودروهای چری ممکن است منجر به مرگ سرنشینان شود، تبعات منفی زیادی برای برند معروف چینی دارد؛ به نظر می‌رسد مدیران چری اقدام به یک فراخوان بزرگ در ابعاد جهانی کنند.

“کارنامه در صورت کسب اطلاعات جدید از این موضوع اطلاع رسانی می‌کند؛ در صورت ارائه توضیحات رسمی از سوی شرکت، این مورد نیز منتشر خواهد شد”


به‌روزرسانی: اطلاعیه نخست شرکت مدیران خودرو در پی سانحه خودروی ایکس ۵۵ پرو

بنابر اطلاعیه منتشر شده از سوی مدیران خودرو در صفحه اجتماعی اینستاگرام این شرکت، مسئله مذکور تحت پیگیری قرار دارد؛ در این اطلاعیه آمده است:

/blog/news-breaking-excel-products-of-modirankhodro/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (13)
نظر بدهید
  • مسعود

    یه ماشین صفر بهش بدن گناه داره بنده خدا

    • شهرام

      بازم صد رحمت به مدیران خودرو که برای تولیدش ارزش قائل بوده و فراخوان زده جهت تعمیر و یا تعویض.
      خودرو سازهای ما که اصلا بفکر جان و مال مردم نیستن

  • منصور

    خوب دیگه چه خبر

  • حمید وکیل زاده

    مدیران خودرو از نظر خدمات بسیار ضعیف عمل می کند با توجه به اینکه از ابتدا خرید تیگو ۷ پرو فرمان ان به یک سمت می کشید بعد از ۱۶ ماه عیب تا حدی بر طرف ولی لاستیک صابی پیدا کرده ونه لاستیک را عوض می کنند ونه علت عیب را می دانند کیفیت در تمام قطعات بسیار پائین است حتی سیستم ال سی دی وپانل جلوی آن ورنگ اتومبیل

  • جمشید

    مدیران خودرو از نظر خدمات بسیار ضعیف عمل می کند با توجه به اینکه از ابتدا خرید تیگو ۷ پرو فرمان ان به یک سمت می کشید بعد از ۱۶ ماه عیب تا حدی بر طرف ولی لاستیک صابی پیدا کرده ونه لاستیک را عوض می کنند ونه علت عیب را می دانند کیفیت در تمام قطعات بسیار پائین است حتی سیستم ال سی دی وپانل جلوی آن ورنگ اتومبیل

    • احمدمولا

      حالا اگه تلفات جانی داشت چی، جنس چینی همینه

  • حسین

    نزدیک به دومیلیارد تومن پول بدی و ماشینت تو جاده از وسط نصف بشه!!! کجای دنیا همچین چیزی میبینید؟! واقعا از تاسف هم گذشته کارمون! حتی یک عذرخواهی خشک و خالی هم نمیکنن،توایران حتما باید ۲۰۰_۳۰۰ نفر کشته بشن تا دوستان مسئول یه ذره پیگیری کنند! آقایون استاندارد چطور مجوز دادین شما؟ حتی یک نفرهم پاسخگو نیست.خیلی راحت

  • محسن

    وقتی دستشون رو میشه اطلاع رسانی می کنن ،برای اینکه به مردم نسبت به برندشون بد بین نشن حاضرن با جون انسانها بازی کنن و مخفی کاری کنن.

  • حسین

    بزرگنمایی آنچه اتفاق افتاده!!!

  • امید

    من تصمیم داشتم یک یا دو خودرو از شرکت چری بگیرم ولی الان دیگه حتی بهش فکر نمیکنم دیگه تمومه ماجرا ! مدیران خودرو باید جمع کنه بره

  • محمود

    خیلی جالبه خودشو برند برتر میدونه
    هرروزم گرونتر….

  • حسن

    متاسفانه شرایط تمامی خودروسازان بدتر از هم شده،منم یه جک اتوماتیک از کرمان خودرو خریدم ۵۰۰کیلومتر هنوز کار نکرده دائم ماشین خلاص میکنه و هشدار گیربکس روشن میشه ویه سری مشکلات دیگه که همش بخاطر نبود نظارت و استفاده از قطعات نامرغوب چینی هست

  • قلی نژاد-- علی اکبر

    باسلام
    من نیز یکسال پیش x55خریدم وازبدو رانندگی اتومبیل به سمت شاگرد انحراف دارد که دوبارمراجعه ولی حل نشده وازنمایندگی های مدیران خودرو رضایتی ندارم