مبلغ تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

0 44,965
مطابق با پیش‌نویس ارائه‌شده از بودجه سال ۱۴۰۱ درآمد دولت از محل تعویض پلاک در سال آینده هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده ذکر شده که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به‌نحوی ایجاد کند که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به‌صورت برخط (آنلاین) انجام شود و مراجعه حضوری اشخاص صرفا برای فک و نصب باشد.

در همین راستا نیز انتظار می‌رود سال آینده فرآیند تعویض پلاک و تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت خودرو به‌صورت آنلاین بوده و دیگر خبری از صف‌های انتظار طولانی در این راستا نباشد.

آن‌طور که در لایحه بودجه ذکر شده است در سال آینده هزینه تولید، فک و نصب پلاک که به‌طور مستقیم توسط کارگزار یا پیمانکار وصول می‌شود، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان است و مبلغ ۱ میلیون ریال نیز صرف عوارض دولتی می‌شود که به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد. به عبارت دیگر مالکان خودروها در سال آینده برای تعویض پلاک باید هزینه پایه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۲۵۰ هزار تومان را پرداخت کنند.

در مورد شماره‌گذاری و تعویض پلاک موتورسیکلت نیز، هزینه تولید و فک و نصب که مستقیما توسط پیمانکار یا کارگزار وصول می‌شود، ۳۰۰ هزار ریال است و عوارض دولتی که باید به حساب خزانه دولت واریز شود نیز برای موتورسیکلت‌ها ۲۰۰ هزار ریال است. مجموع هزینه‌های گفته شده برابر با ۵۰۰ هزار ریال یا ۵۰ هزار تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.