قبل عید خودرو بخریم یا بعد آن؟

0 2,389

هر سال با نزدیک شدن به سال نو برای متقاضیان خرید خودرو این سؤال مطرح می‌شود که قبل از عید خودرو بخریم یا بعد از آن و هر سال نیز این سؤال با توجه به شرایط منحصربه‌فرد آن سال پاسخ خاص خود را دارد.

امسال با توجه به شرایط تورمی کشور، نوسانات نرخ ارز، میزان تولید خودروسازان و فرایند احیای مجدد برجام کارشناسان توصیه می‌کنند که مردم خرید خودرو را به بعد از عید موکول نکرده و هرچه زودتر نسبت به خرید اقدام کنند.

کارشناسان در پاسخ به این سؤال که قبل از عید خودرو بخریم یا بعد از آن توصیه می‌کنند که خریداران خودروی موردنظر خود را هرچه زودتر خریداری کرده و منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها نباشند. چراکه در شرایط فعلی حتی اگر برجام نیز احیا شود رشد تورمی قیمت انواع کالا ولو با شیب کم ادامه خواهد داشت و بهتر است خریداران خودرو، خودروی مورد نیاز خود را زودتر خریداری کنند.

چه احتمالاتی مطرح است؟

تا پیش از این متقاضیان بازار خودرو به جهت مشخص شدن نتایج حاصل از احیای مجدد مذاکرات برجام دست از خرید برداشته و منتظر بودند تا قیمت‌ها در بازار بیش از پیش کاهش یابد. اما حالا که اخبار خوشی از وین به گوش نمی‌رسد، این افراد بلاتکلیف مانده که چه کنند.

واقعیت آن است که اگر مذاکرات برجام به نتیجه رسیده و ایران و کشورهای ۵ + ۱ بتوانند به یک توافق پایدار نیز دست یابند سال آینده همچنان بازار خودرو با شرایط رکود و رشد قیمت مواجه خواهد شد. اما احتمال داده می‌شود که وضعیت بازار آرام بوده و قیمت‌ها با شیب بسیار کمی افزایش یابند.

اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسیده و کارشکنی‌های روسیه برای کسب منافع خود سبب شود که طرفین میز مذاکره را ترک کنند، همچنان باید منتظر شرایط تورمی در بازار خودرو باشیم با این تفاوت که این‌بار شوک‌های قیمتی‌ شدیدتری بازار را در بر خواهد گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.