خودرو بخریم یا منتظر بمانیم ارزان شود؟ کارشناسان چه می‌گویند؟

0 748

خودرو بخریم یا منتظر بمانیم تا ارزان شود؟ اگر در شرایط فعلی بازار به‌دنبال خرید خودرو هستید احتمالا با این سؤال مواجه شده و نمی‌دانید که منتظر بمانید یا نسبت به خرید خودروی موردنظر خود اقدام کنید. برای یافتن پاسخ این سؤال با ما همراه شوید.

هرچند از یک طرف دولت مدعی است که در سال جدید خودرو ارزان‌تر خواهد شد اما مشاهده اتفاقات بازار خودرو چندان این ادعا را تأیید نمی‌کند و به همین جهت نیز کارشناسان توصیه به خرید خودرو می‌کنند.

زمانی که فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد خودرو ارزان خواهد شد، پراید ۱۳۱ در حدود ۳۰ میلیون تومان از حال حاضر ارزان‌تر بود. اما با این وجود وزیر صمت همچنان مدعی است که قیمت خودرو در سال جدید کاهشی خواهد شد و برای تأیید نیز ادعای افزایش تولید خودرو به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه  در سال جدید را مطرح می‌کند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی خودرو نیز معتقد است با سیاست جدید دولت در تولید خودروهای کامل و جلوگیری از تولید خودروهای ناقص و وارد شدن آن‌ها به کف پارکینگ خودروسازان، حباب قیمتی در بازار کاهشی خواهد بود.

مخالفان چه می‌گویند؟

فربد زاوه، یکی از کارشناسان بازار خودرو معتقد است دوبرابرشدن تولید خودروسازان و متعاقب آن کاهش قیمت خودرو امکان ندارد. خودروسازان برای افزایش تولید نیاز به افزایش ۵۰ درصدی نقدینگی و سرمایه‌گذاری دارند اما این سرمایه سنگین از کجا قرار است تأمین شود؟ نتیجه فشار به خودروسازان برای تولید بیشتر خودرو، تولید ۱۷۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌هاست و این وعده افزایش چشمگیر تولید خودرو و کاهش قیمت آن در سال جدید تقریبا غیرممکن است.

با این اوصاف در پاسخ به این سؤال که خودرو بخریم یا منتظر بمانیم ارزان شود باید گفت که به نظر نمی‌رسد وعده‌های مطرح‌شده از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت چندان جنبه عملیاتی شدن داشته باشد و به همین جهت نیز به خریداران توصیه می‌شود که هرچه زودتر نسبت به خرید خودرو موردنظر خود اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.