لوکس سواران بیمه بدنه بخرند

0 677

در سال جاری، خودروها به دو دسته متعارف و نامتعارف یا همان لوکس تقسیم شده‌اند. شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت برای خودروهای نامتعارف محدودیت قائل شده و همین موضوع، خرید بیمه بدنه برای خودروهای لوکس را ضروری می‌کند.

طبق قانون بیمه در سال جاری، خودروها به دو دسته متعارف یا نامتعارف تقسیم شده و پرداخت خسارت برای خودروهای نامتعارف تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان است. یعنی اگر حادثه‌ای برای خودروی نامتعارف رخ دهد، شرکت بیمه تنها تا ۶۰۰ میلیون تومان جبران خسارت می‌کند و باقی باید از جیب مالک خودرو پرداخته شود. در چنین وضعیتی تنها بیمه بدنه به کمک لوکس‌سوار می‌آید.

خودروی نامتعارف به خودرویی گفته می‌شود که ارزش آن بیشتر از نصف دیه کامل در ماه‌های حرام باشد. با توجه به افزایش نرخ دیه در سال جاری به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، خودروهای بالای ۶۰۰ میلیون تومان به‌عنوان خودروهای لوکس یا نامتعارف در نظر گرفته می‌شوند. با توجه به تعیین سقف جبران خسارت برای خودروهای حداقل ۶۰۰ میلیون تومانی، خرید بیمه بدنه برای خودروهای لوکس ضرورت پیدا می‌کند.

اما بیمه بدنه چگونه محاسبه می‌شود و باید به سراغ کدام شرکت‌ها رفت؟

شرکت‌های بیمه معمولا بر اساس پنج معیار، قیمت بیمه بدنه را محاسبه می‌کنند. مدل و سال تولید خودرو، قیمت لوازم‌یدکی خودرو، سابقه برخورداری از بیمه بدنه و میزان تخفیف بیمه شخص ثالث، پارامترهای محاسبه قیمت بیمه بدنه هستند. بنابراین می‌توان گفت که رقم بیمه بدنه توسط هر شرکتی متفاوت بوده و در نتیجه انتخاب با خریدار است. پس باید به دنبال شرکتی بود که علاوه بر دریافت هزینه کمتر برای حق بیمه، تعهدات بیشتری را در صورت بروز تصادف و جبران خسارت پوشش دهد.

علاوه بر لزوم خرید بیمه بدنه برای لوکس‌سوارها و مالکین خودروهای نامتعارف، بد نیست بدانید شرکت‌های بیمه محدودیتی در پرداخت خسارت خودروهای ارزان‌قیمت قائل نمی‌شوند. ماشین‌هایی مثل پراید، مدل‌های دست‌دوم پژو ۲۰۶، سمند، ساینا، تیبا و … جزو خودروهای متعارف هستند که در صورت داشتن بیمه بدنه هنگام تصادف، هزینه چندانی بر مالک آن‌ها تحمیل نمی‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.