انتشار آمار واردات خودرو در سال ۱۴۰۲

0 292

بنابر اعلام سازمان گمرکات کشور، در سال جاری و در مدت ۱۱ ماه، ۸۰۴۰ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار وارد کشور شده است.

به گزارش کارنامه، طبق آمار اعلامی گمرک، ۶۸۳۲ خودرو سواری تا آخر بهمن‌ماه ۱۴۰۲ توسط ده شرکت وارد کشور شده‌اند. با در نظر گرفتن شرکت‌هایی مثل فردا موتور، برساوش و … که در لیست ذیل قرار ندارند، به طور کلی ۸۰۴۰ خودرو سواری در ۱۱ ماه اخیر وارد کشور شده که ارزش دلاری آنها ۱۵۷ میلیون دلار آمریکا است. جزئیات فعالیت ۱۰ شرکت عمده واردکننده خودرو در سال ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نام شرکت واردکننده تعداد خودروهای واردشده در سال ۱۴۰۲
سایپا ۱۹۴۷ دستگاه خودرو
کرمان خودرو ۱۰۰۰ دستگاه خودرو
معین خودرو ۷۳۶ دستگاه خودرو
ماموت خودرو ۶۱۶ دستگاه خودرو
بهمن موتور (بی‌ام کارز) ۵۹۷ دستگاه خودرو
ایران خودرو ۵۰۶ دستگاه خودرو
پارس خودرو ۴۶۲ دستگاه خودرو
ایساکو کیش ۴۵۰ دستگاه خودرو
کرمان موتور ۲۹۹ دستگاه خودرو
کوشا خودرو نگین ۲۱۸ دستگاه خودرو

فرسنگ‌ها فاصله بین وعده تا عمل!

ماجرای واردات خودرو در دولت سیزدهم در زمان دو وزیر صمت دنبال شده و بعد از یک سال و چندماه از تصویب آن تا کنون به نتیجه خاصی نرسیده است. با این حال مسئولین دولتی کماکان اصرار دارند تا بر وعده‌های غیر واقعی خود تأکید کنند؛ بنابر ادعای مسئولین تصویب قانون واردات، قرار بوده تا بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان ۱۴۰۲ وارد کشور شود. مسئول سازمان توسعه تجارت مدعی است که به حدی خودرو وارد می‌شود که جای پارک برای آن‌ها کم می‌آید. مجری طرح واردات خودرو در وزارت صمت نیز می‌گوید از نظر وزارت صمت واردات ۶۰ هزار خودرو تا پایان سال امکان پذیر است! واقعا ماجرا چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//