اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

خودرو در بازار آزاد ارزان‌تر می‌شود؟

از اواسط فروردین‌ماه سال جدید، قیمت خودرو به‌تدریج کاهش پیدا کرد و در عین حال نرخ معاملات خودرویی هم کمتر شد. بررسی وضعیت بازار خودرو ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ نشان می‌دهد معاملات خودرویی به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و بسیاری از فروشندگان برای ترغیب خریداران، از بخش عمده‌ای از سود بازاری خود چشم‌پوشی کرده‌اند.

از اسفندماه سال گذشته که نخستین طرح جامع عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص برگزار شد، قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش پیدا کرد، چراکه بسیاری از متقاضیان واقعی از طریق سامانه اقدام به خرید خودرو کردند. از طرف دیگر، شورای عالی رقابت از بهمن‌ماه سال گذشته دست به تدوین دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری محصولات داخلی و مونتاژی زد.

نتیجه قیمت‌گذاری جدید شورای عالی رقابت، افزایش قیمت تولیدی خودروهای داخلی و کاهش چشمگیر قیمت خودروهای مونتاژی بود. بدین ترتیب، فاصله میان قیمت تولیدی و قیمت بازار آزاد خودروهای داخلی کمتر شد و از طرف دیگر، خودروهای مونتاژی هم ارزان شدند. عواملی همچون برگزاری طرح فروش جامع در سامانه تخصیص، قیمت‌گذاری جدید خودروها و همین‌طور ثبات نسبی نرخ ارز در سال جدید، باعث شده آرامش و رکود بادوامی در بازار خودروی کشور به وجود آید و بررسی وضعیت بازار خودرو ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ این موضوع را ثابت می‌کند.

بسیاری از خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار آزاد به‌منظور ترغیب خریداران، ریزش قیمت داشته‌اند و به عقیده کارشناسان حوزه، امکان کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد. برخی محصولات حتی نزدیک به قیمت کارخانه در دسترس مشتریان احتمالی قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی می‌شود رکود بازار و ثبات نسبی قیمت‌ها دست‌کم تا پایان هفته جاری ادامه یابد. وضعیت بازار خودرو ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ و قیمت محصولات پرطرفدار خودروسازان اصلی کشور را در ادامه مشاهده می‌کنید.

لیست قیمت خودروهای پرطرفدار ۱۳ خردادماه

مدل خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد ۱۳ خردادماه
پراید ۱۱۱ مدل ۱۳۹۹ ۳۵۵ میلیون تومان
پراید ۱۳۱ مدل ۱۳۹۹ ۳۳۵ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای ۱۴۰۲ ۳۴۵ میلیون تومان
کوییک اتوماتیک ۱۴۰۲ ۴۲۳ میلیون تومان
تیبا هاچبک ۱۴۰۱ ۳۵۱ میلیون تومان
ساینا دنده‌ای ۱۴۰۱ ۳۳۹ میلیون تومان
شاهین ۱۴۰۲ ۵۹۸ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ ۵۳۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶۹۲ میلیون تومان
پژو پارس سال ۱۴۰۱ ۵۱۴ میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۱۴۰۲ ۸۴۹ میلیون تومان
سمند ال ایکس ۱۴۰۱ ۵۴۴ میلیون تومان
دنا پلاس تیپ ۱ دنده‌ای ۱۴۰۲ ۶۷۵ میلیون تومان
دنا پلاس اتوماتیک ۱۴۰۲ ۸۹۵ میلیون تومان

/blog/news-car-market-13-khordad-1402/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید