نگاهی به وضعیت بازار خودرو در آخرین روز مردادماه

0 2,147
وضعیت بازار خودرو در دو ماه اخیر، راکد و بدون تشویش است. با اینکه اخبار مربوط به مذاکرات برجام و نشانه‌های امیدبخش در این خصوص، باعث ریزش نرخ ارز و متعاقبا کاهش قیمت برخی محصولات شده، اما نوسان چندانی در بازار مشاهده نمی‌شود. ولی وضعیت بازار خودرو در ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ چگونه است؟

بسیاری از محصولات داخلی به سبب خروج از رویه قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و امکان فروش مستقیم، با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. در این میان اخبار مثبت برجامی نیز باعث کاهش بهای دلار شده و قیمت برخی خودروها را کاهش داده است. با این حال، برخی تولیدات داخلی هستند که در مقابل این نوسانات، ثبات قیمت خود را حفظ کرده‌اند. با این حال اگر مذاکرات برجام واقعا به سرانجام خوبی برسد، و از طرف دیگر واردات خودرو از سر گرفته شود، می‌توان منتظر افت شدید قیمت تمام خودروهای داخلی و حتی خارجی بود.

سمند EF7 و سمند LX ، دنا پلاس توربوشارژ و رانا پلاس از گروه ایران‌خودرو و تیبا ۲ متعلق به سایپا در برابر افت قیمت مقاومت کرده‌اند. با این حال ماشین‌های متعددی مثل تارا اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش قیمت قابل‌ملاحظه‌ای روبه‌رو شده‌اند.

تارا اتوماتیک با افت ۹ میلیون تومانی هم‌اینک با قیمتی حدود ۵۷۱ میلیون تومان معامله می‌شود. پژو ۲۰۷ اتومات پانوراما و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ به ترتیب با کاهش ۱۰ و ۴ میلیون تومان مواجه شده و در حال حاضر با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۹۱ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار دارند. شاهین و کوییک نیز به عنوان خودروهای خارج‌شده از رویه قرعه‌کشی با کاهش تقریبا ۶ درصدی قیمت مواجه شده‌اند.

جدول زیر وضعیت بازار خودرو ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد:

مدل خودرو قیمت
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۱ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۶۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ معمولی ۳۹۳ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ اتومات پانوراما ۶۰۰ میلیون تومان
پژو پارس XU7 ۳۰۸ میلیون تومان
سمند EF7 ۳۴۸ میلیون تومان
دنا پلاس توربوشارژ ۶ دنده ۴۸۵ میلیون تومان
دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۵۰۴ میلیون تومان
دنا پلاس توربوشارژ ۵ دنده ۴۸۱ میلیون تومان
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۴۰۵ میلیون تومان
تارا اتوماتیک ۵۷۱ میلیون تومان
سمند LX ۳۰۷ میلیون تومان
پارس LX ۳۶۷ میلیون تومان
رانا پلاس ۳۰۰ میلیون تومان
پراید ۱۱۱ ۲۰۴ میلیون تومان
پراید ۱۳۱ ۱۷۸ میلیون تومان
ساینا EX مدل ۱۴۰۱ ۲۰۰ میلیون تومان
کوییک دنده ای ۱۴۰۱ ۱۹۵ میلیون تومان
تیبا صندوق دار ۲۰۱ میلیون تومان
تیبا ۲ ۲۰۵ میلیون تومان
شاهین G مدل ۱۴۰۱ ۳۵۸ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.