پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو در آخرین ماه تابستان

0 997

در طی دو هفته گذشته همزمان با تغییر دولت و همچنین افزایش نرخ ارز شاهد اوج‌گیری مجدد قیمت‌ها در بازار خودرو بوده‌ایم. دلار از ۲۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده و قیمت خودرو نیز همپای آن بالا رفته است. از طرف دیگر عرضه خودرو کاهش یافته و با انباشت خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان مواجه‌ایم. در این شرایط پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

قیمت خودرو در طی دو هفته اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است و در شرایط فعلی بازار در یک رکود کامل به سر می‌برد. براساس تجربه گذشته زمانی که قیمت اغلب خودروها دارای حباب است بازار راکد شده و معامله‌ای انجام نمی‌شود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با تشکیل کابینه و انتصاب وزرای جدید امکان اصلاح شرایط و بهبود وضعیت در بازار خودرو و دیگر بازارها فراهم شده و قیمت‌ها کاهشی خواهد شد.

پیش از این سید رضا فاطمی امین؛ وزیر پیشنهادی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در مورد چگونگی مدیریت بازار خودرو گفته بود: «نمی‌توان بازار خودرو را با قیمت‌گذاری دستوری خالص یا براساس نظام عرضه و تقاضای محض مدیریت کرد. دولت نباید قیمت تعیین کند و در عین حال نباید بازار را رها کند.»

در هر حال باید منتظر ماند و دید چه سیاستی از سوی دولت جدید برای قیمت‌گذاری و مدیریت بازار خودرو اعمال خواهد شد و این سیاست چه تاثیراتی بر بازار خودرو خواهد داشت.

چه خبر از بازار خودروهای داخلی؟

در حال حاضر و در آخرین روز از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ قیمت هر دستگاه خودرو پراید ۱۵۱ سال در بازار آزاد با یک رشد حدوداً ۱۰ میلیون تومانی به رقم۱۶۰ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ‌بک مجهز به رینگ فولادی نیز با همین بها در بازار خرید و فروش می‌شود.

دیگر محصولات سایپا از جمله کوییک اتومات پلاس و شاهین هم در بازار آزاد به ترتیب با بهایی برابر با ۲۳۰ و ۳۹۶ میلیون تومان داد و ستد می‌شوند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال با یک افزایش قیمت در خور توجه بهایی برابر با ۲۵۰ میلیون تومان به خود گرفته و تیپ ۵ این خودرو نیز قیمتی برابر با ۲۹۰ میلیون تومان دارد. هایما S7 پلاس این روزها برچسب قیمتی ۷۹۰ میلیون تومانی به خود گرفته و دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با بهایی برابر با ۴۷۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

سمند ال‌ایکس سال یک افزایش قیمت نسبتا کوچک را تجربه کرده و بهایی برابر با ۲۴۵ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۲۶۲ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.