پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آخر تیر؛ خودرو گران‌تر می‌شود برای خرید اقدام کنید

0 2,505

بررسی‌های بازار خودرو در هفته آخر تیر ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که بازار کمی جان گرفته و خرید و فروش خودرو بیشتر شده است.

فعالان بازار می‌گویند نه تنها بازار خودروهای داخلی که حتی بازار خودروهای وارداتی و خارجی نیز رونق گرفته است. در بازار خودروهای وارداتی با وجود افزایش بهای دلار همچنان مشتری وجود داشته و خرید و فروش صورت می‌گیرد.

گفتنی است علت افزایش رونق بازار خودرو در هفته آخر تیر ماه ۱۴۰۰ ریشه در ناامیدی خریداران در کاهش قیمت خودروها دارد. گویا به نتیجه نرسیدن مذاکرات برجام و روند افزایشی قیمت دلار سبب شده که خریداران از کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار آزاد ناامید شده و مجددا روانه این بازار شوند.

آیا خودرو گران خواهد شد؟

روند بازار خودرو در سال‌های گذشته نشان داده است که خودرو در تابستان گران می‌شود چرا که با فرا رسیدن این فصل میزان مسافرت‌های جاده‌ای در کشور افزایش یافته و جاده‌ها شلوغ‌تر می‌شود. ضمن اینکه در شرایط فعلی بهای دلار نیز دچار نوسان شده و افزایش یافته است. همین موضوع خود عاملی است که خریداران را به بازار خودرو کشانده و سبب رونق این بازار شود.

چه خبر از بازار خودرو؟

در هفته آخر تیر ماه سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در بازار آزاد افزایش یافته و به رقمی در حدود ۱۳۸ میلیون تومان رسیده است. تیبا ۲ نیز نزدیک به ۱۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

دیگر محصولات سایپا از جمله کوییک دنده‌ای و شاهین در بازار آزاد به ترتیب با بهایی برابر با ۱۵۷ میلیون تومان و ۳۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۲۰۶ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز بهایی برابر با ۲۶۵ میلیون تومان دارد. هایما S7 پلاس این روزها برچسب قیمتی ۷۰۰ میلیون تومانی به خود گرفته و سوزوکی ویتارا اتوماتیک نیز با بهایی برابر با ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

سمند ال‌ایکس سال این روزها یک افزایش قیمت را تجربه کرده و بهایی برابر با ۲۱۲ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۲۰۶ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.