پیش بینی قیمت خودرو در ماه پیش‌رو؛ بازار کاهشی خواهد شد یا افزایشی؟

0 7,318
پیش بینی ریزش قیمت خودرو در مهرماه با این فرض مطرح شده که واردات خودرو در این ماه به حالت اجرا درآمده و تیراژ خودروسازان داخلی بالا می‌رود. رئیس اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه با توجه به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات خودروسازان و تصویب آیین‌نامه خودرو، پیش بینی کرده که قیمت خودروها از آغاز نیمه دوم سال جاری به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

با اتفاق‌نظر میان سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، حدود یک میلیارد یورو برای واردات خودرو در نظر گرفته شده است. با اجرایی شدن این فرایند و ورود خودروهای خارجی، مخصوصا خودروهای اقتصادی به بازار، میزان عرضه افزایش یافته و تناسب بیشتری با میزان تقاضا پیدا می‌کند. بدین ترتیب، قیمت خودرو به سبب ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا کمتر می‌شود.

البته پیش بینی ریزش قیمت خودرو در مهرماه توسط سازمان برنامه و بودجه، با توجه به دو فاکتور اصلی یعنی واردات خودرو و افزایش تیراژ خودروسازان انجام شده است. با این حال، موضوع مهم دیگری در این میان وجود دارد که می‌تواند روی قیمت خودروها و کلا تمام کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای تأثیر بگذارد، و آن نتایج حاصل از مذاکرات برجام است. هرگونه سیگنال منفی از سمت برجام موجب افزایش ارزش دلار شده و در ساده‌ترین حالت، خودروسازان با مشکل تیراژ مواجه می‌شوند.

با تمام این تفاسیر، وضعیت فعلی بازار هنوز هم در یک حالت باثبات و راکد باقی مانده است. اکثر خودروها با نوسان قیمت بسیار جزئی نسبت به هفته قبل مواجه بوده و ظاهرا فروشندگان و خریداران هنوز هم رغبت خاصی در انجام معاملات ندارند. قیمت برخی خودروهای پرطرفدار را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.علاوه بر این شما میتوانید برای محاسبه قیمت خودرو کارکرده خود از سرویس تخمین قیمت خودرو کارکرده کارنامه استفاده نمایید.

بروز رسانی مهر ۱۴۰۱

مدل خودرو قیمت
پژو ۴۰۵ بنزینی ۲۸۶ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۰۴ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۷ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۳۶۰ میلیون تومان
پژو پارس LX مدل ۱۴۰۱ ۳۶۹ میلیون تومان
پژو پارس LX با موتور XU7 مدل ۱۴۰۱ ۳۱۰ میلیون تومان
سمند LX مدل ۱۴۰۱ ۳۰۶ میلیون تومان
سمند LX با موتور EF7 مدل ۱۴۰۱ ۳۵۵ میلیون تومان
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۴۰۲ میلیون تومان
دنا اتوماتیک ۱۴۰۱ ۵۰۵ میلیون تومان
پراید ۱۱۱ ۲۰۳ میلیون تومان
پراید ۱۳۱ ۱۸۳ میلیون تومان
پراید ۱۵۱ ۱۷۸ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.