قیمت‌‌ها در بازار خودرو ریخت؛ کاهش ۱۲ میلیون تومانی بهای پراید ۱۵۱

0 731

بازار خودرو در دومین هفته از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ کمی آرام گرفته و به همین جهت نیز حرکت صعودی قیمت خودروها متوقف شده و رونق کمی به بازار بازگشته است.

در طی یک ماه گذشته با افزایش قابل‌توجه بهای دلار قیمت خودروها نیز شیب صعودی به خود گرفته و رکورد زد. تا همین یک هفته پیش قیمت‌ها به حدی نجومی و غیر منطقی بود که کمتر خریداری به سمت بازار خودرو روانه شده و بازار در رکود کامل به سر می‌برد اما حالا به نظر می‌رسد که ترمز افزایش قیمت خودروها کشیده شده و بازار در حال حرکت به سمت آرامش است.

عده‌ای کاهش بهای دلار در طی چند روز گذشته را عامل توقف روند صعودی قیمت‌ها دانسته و عده‌ای دیگر این اتفاق را به وعده وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها ارتباط می‌دهند.

دور از انتظار نیست که در صورت به توافق رسیدن مذاکرات وین بازار خودرو با یک کاهش قیمت شدید مواجه شده و قیمت‌ها حداقل ۲۰ درصد ریزش را تجربه کنند.

چه خبر از بازار خودرو؟

در دومین هفته از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ قیمت هر دستگاه خودرو پراید ۱۵۱ سال در بازار آزاد بیش از ۱۰ میلیون تومان ریزش داشته و به حدود ۱۵۲ میلیون تومان رسیده است. نسخه ۱۳۱ و ۱۳۲ پراید هم به ترتیب بهایی برابر با ۱۳۹ و ۱۳۲ میلیون تومان به خود گرفته‌اند.

دیگر محصولات موجود در سبد تولیدی سایپا از جمله کوییک اتومات فول پلاس و شاهین با برچسب قیمتی‌ای برابر با ۲۳۳ و ۳۵۸ میلیون تومان در بازار آزاد داد و ستد می‌شوند.

در مورد قیمت ساینا دنده‌ای پلاس سال باید به بهای ۱۸۴ میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم. محصولات خانواده تیبا یعنی تیبا هاچبک پلاس و تیبا صندوق‌دار پلاس هم قیمتی برابر با ۱۷۲ و ۱۵۰ میلیون تومان دارند.

لازم به ذکر است که محصولات خانواده پژو با ریزش گسترده قیمت‌ها مواجه شده‌ و بیشترین ریزش قیمت نیز به خودروهای مونتاژی این گروه بازمی‌‌گردد. پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ در طی مدت اخیر در حدود ۱۰۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده است و در حال حاضر ۹۷۵ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال که پیش از این به جهت شایعات مطرح شده در مورد توقف تولید آن با نوسان قیمتی حدودا ۵۰ میلیون تومانی در طی یک ماه مواجه شده بود، این روزها با بهایی برابر با ۲۵۲ میلیون تومان معامله می‌شود. مدل SD و تیپ ۵ این خودرو نیز به ترتیب بهایی برابر با ۳۰۸ و ۲۹۷ میلیون تومان دارند.

در میان سایر خودروهایی که این روزها کاهش قیمت را تجربه کردند می‌توان به سمند lx مدل ۱۳۹۹ نیز اشاره کرد که قیمت آن به ۲۳۴ میلیون تومان رسیده است. پژو ۴۰۵ مدل SLX سال هم برچسب قیمتی برابر با ۲۶۴ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

قیمت رانا پلاس سال و مدل ۹۹ نیز به ۲۷۳ و ۲۵۹ میلیون تومان رسیده است.

نام خودرو قیمت (میلیون تومان)
پراید ۱۵۱ سال ۱۵۲
پراید ۱۳۱ ۱۳۹
پراید ۱۳۲ ۱۳۲
کوییک اتومات فول پلاس ۲۳۳
شاهین ۳۵۸
پژو ۲۰۰۸ ۹۷۵
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال ۲۵۲
پژو ۲۰۶ تیپ SD ۳۰۸
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۲۹۷
سمند lx مدل ۹۹ ۲۳۴
پژو ۴۰۵ SLX سال ۲۶۴
رانا پلاس سال ۲۷۳
رانا پلاس مدل ۹۹ ۲۵۹

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.