چه خبر از بازار خودرو در هفته دوم تیرماه؟

0 841
قیمت خودرو در هفته دوم تیرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که بازار خودرو در وضعیت راکد به سر می‌برد. این موضوع ارتباط مستقیمی با تکلیف واردات خودرو دارد. بسیاری از فروشندگان برای رسیدن به سود بیشتر فعلا تمایلی به معامله خودروهای خود ندارند.

در مقابل، تکاپو بین خریداران افزایش یافته است. ظاهرا شرایط اقتصادی فعلی، وضعیت نابسامان برجام و مشاهده ثبات در قیمت خودروها، باعث شده افراد تمایل بیشتری به خرید خودرو پیدا کنند، چراکه معمولا آرامش در بازار ایران دوام چندانی ندارد.

واردات خودرو و مذاکرات برجام (و متعاقبا قیمت ارز) تأثیر مستقیمی روی قیمت خودروها دارد. علیرغم امیدبخش بودن بحث واردات خودرو، به نظر نمی‌رسد مذاکرات برجام به این زودی به نتیجه مثبتی برسد. همین امر باعث شده خریداران دیگر تعلل نکرده و نسبت به خرید خودروی دلخواه خود اقدام کنند.

افزایش جزئی در قیمت فعلی خودروها مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، قیمت پژو پارس LX از ۳۷۵ به ۳۷۳ میلیون تومان رسیده است. در عوض قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش ۲ میلیون تومانی، با قیمت ۳۰۳ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. کوییک نیز حدود ۱ میلیون تومان افزایش داشته و حالا با قیمت ۲۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. لیست کامل قیمت خودرو در هفته دوم تیرماه ۱۴۰۱ را در ادامه مشاهده می‌کنید.

نوع خودرو

قیمت فعلی (۱۲ تیرماه ۱۴۰۱)

پژو پارس ال ایکس

۳۰۳ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ دو

۳۰۳ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ پنج

۳۵۷ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما

۳۵۶ میلیون تومان

تارا اتوماتیک

۵۹۲ میلیون تومان

دنا معمولی

۴۰۳ میلیون تومان

رانا پلاس

۳۰۳ میلیون تومان

هایما اس ۷ توربوپلاس

۹۲۶ میلیون تومان

سورن پلاس

۳۴۷ میلیون تومان

سمند EF7 دوگانه سوز

۳۸۸ میلیون تومان

سایپا ۱۱۱

۲۰۵ میلیون تومان

سایپا ۱۳۱

۱۸۵ میلیون تومان

کوییک دنده ای

۲۱۷ میلیون تومان

کوییک دنده ای R

۲۲۱ میلیون تومان

تیبا ۲

۲۰۷ میلیون تومان

تیبا ۲ پلاس

۲۱۰ میلیون تومان

ساینا دنده ای

۲۱۲ میلیون تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.