اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

قیمت‌ خودروها در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۰

بررسی بازار خودرو در هفته سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ حکایت از آن دارد که روند نزولی قیمت خودروها که از ابتدای این ماه آغاز شده همچنان ادامه داشته و شرایط در حال حاضر به نحوی است که برخی از نمایشگاه‌داران راضی به فروش محصولات خود حتی ۳۰ درصد زیر قیمت سایت‌های خودرویی شده‌اند.

با پایان یافتن تعطیلات کرونایی در کشور که سه هفته به طول انجامید، سرانجام نمایشگاه‌داران اجازه بازگشایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های خود را یافته، اما با این وجود همچنان بازار خودرو در رکود کامل و عمیق به سر می‌برد.

از یک طرف خریداران خودرو به دلیل ریزش نرخ ارز و با توجه به اخبار مثبت واصله از توافقات خارجی، منتظر کاهش بیشتر قیمت خودروها هستند و از طرف دیگر نیز فروشندگان حاضر نیستند با قیمت‌های فعلی خودروهای خود را در بازار عرضه کنند. خودروهایی که تا همین یک ماه پیش ۱۰ تا ۱۵ درصد گران‌تر در بازار عرضه می‌شدند. هرچند فروشندگانی نیز در بازار یافت می‌شوند که حاضر هستند خودروهای خود را با بهایی به مراتب کمتر از نرخ‌های ذکر شده در فضای مجازی و سایت‌های خودرویی به فروش برسانند.

چه خبر از بازار خودرو؟

در هفته سوم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در بازار آزاد چیزی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان است. تیبا ۲ مدل ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۱۳۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۱۹۷ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز بهایی برابر با ۲۶۰ میلیون تومان دارد. بسترن اتوماتیک این روزها برچسب قیمتی برابر با ۴۱۲ میلیون تومان به خود گرفته و برلیانس اچ ۳۳۰  نیز با بهایی برابر با ۳۴۲ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت محصولات گروه‌ خودروسازی ایران‌خودرو نیز روند کاهشی این روزهای بازار را دنبال می‌کنند. سمند ال‌ایکس سال این روزها بهایی برابر با ۱۸۶ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۱۸۶ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

/blog/news-car-price-third-week-ordibehesht-1400/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید