بررسی سابقه زرماکارون در عرصه خودروسازی

0 2,798
تولید خودرو توسط زر ماکارون یکی از نتایج حاصل از تفاهم‌نامه‌ای بوده که در بهار سال گذشته و در راستای اجرای سیاست‌های مبنی بر اقتصاد مقاومتی منعقد شده است. سخنگوی وزارت صمت ضمن اشاره بر سابقه درخشان این شرکت در حوزه قطعه‌سازی، توضیحاتی را درباره استراتژی جدید ارائه کرده که خلاصه آن را در ادامه می‌خوانید.

تفاهم‌نامه مذکور با حضور هولدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و تولیدی منعقد شده و هدف اصلی آن، فعالیت در راستای سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی و همچنین بهبود و توسعه سرمایه‌گذاری اجرایی است. بنابراین نه‌تنها زر ماکارون بلکه شرکت‌های دیگری نیز مجوز تولید خودرو را دریافت کرده و در همین راستا نیز دور از انتظار نیست که در آینده شاهد عرضه خودرو توسط آن‌ها باشیم.

شرکت زر ماکارون در دهه ۶۰ با تولید سرسیلندر و میل‌لنگ، دستی در حوزه قطعه‌سازی خودرو داشته و همین تجربه باعث شد که در سال ۱۴۰۰ بتواند به مجوز تولید خودرو دست پیدا کند.

گروه زر ماکارون با سرمایه ۴۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو قرار است یک میلیون خودرو در سه دسته متفاوت تولید کند. این شرکت در حال حاضر مشغول راه‌اندازی خط تولید در زمینی به مساحت ۴۴۰ هکتار بوده و برنامه ساخت ۲۰۰ هزار خودروی سنگین، ۶۰۰ هزار خودروی سواری و ۲۰۰ هزار خودروی هیبریدی را در سر دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.