کدام خودروها پلاک ۱۴۰۱ نمی‌گیرند؟

0 5,059
رئیس پلیس راهور به‌تازگی در مورد خودروهایی که پلاک ۱۴۰۱ نمی‌گیرند توضیح داد و تکلیف پلاک خودروهایی را که قرار بود یک سال پیش به مشتری تحویل داده شوند، روشن کرد.
به گفته این مقام انتظامی، در حال حاضر ۷۰ هزار و ۶۰ هزار دستگاه به ترتیب تنها در پارکینگ‌های ایران‌خودرو و سایپا انبار شده‌اند که بخشی از آن‌ها در سال ۱۴۰۰ ساخته شده و قطعا به فروش رفته‌اند. ولی به دلایلی در پارکینگ نگهداری شده و هنوز در دست مالکان اصلی قرار نگرفته‌اند.
پلیس نمی‌تواند این خودروها را با پلاک ۱۴۰۱ شماره‌گذاری کند، چون هم در تضاد با قوانین بوده و هم حق‌الناس است. به علاوه، پلاک کردن خودروهای ساخته شده در سال ۱۴۰۰ به عنوان مدل‌های جدیدتر باعث ایجاد اشکالات فنی و به اشتباه انداختن افسران پلیس راهنمایی و رانندگی می‌شود.
خودروهایی که پلاک ۱۴۰۱ نمی‌گیرند عموما متعلق به خودروسازهای اصلی و به‌طور خاص، گروه زامیاد هستند. ظاهرا این شرکت‌ها قصد دارند ماشین‌های قدیمی را به‌عنوان مدل‌های سال جاری در اختیار متقاضیان قرار دهند، ولی این موضوع برخلاف قانون است.
روش معقولانه‌تر این است که خودروساز با کسر مبلغی از وجه پرداخت‌شده توسط مشتری، خودروهای آماده و دپوشده در انبار یا پارکینگ‌های خود را با پلاک ۱۴۰۰ تحویل داده و مسیر قانونی را پیش بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.