سامانه یکپارچه از ۵ اردیبهشت برای تغییر نوع خودرو باز می‌شود

1 14,529

سخنگوی وزارت صمت حدوداً هفته پیش اعلام کرد که پس از تعیین نوبت، امکان تغییر نوع خودرو در سامانه یکپارچه فروش فراهم می‌شود. حال که فرایند تعیین نوبت به پایان رسیده است، تاریخ دقیق بازگشایی این سامانه نیز مشخص شده و متقاضیان در تاریخ اعلام‌شده فرصت دارند خودروی انتخابی خود را تغییر دهند.

طرح جامع فروش خودروهای داخلی در اسفندماه سال گذشته برگزار شد. در این بین به دلایل مختلف ازجمله استقبال متقاضیان از برخی مدل‌های متعلق به ایران‌خودرو و البته با توجه به افزایش نرخ کارخانه‌ای قیمت خودروها و همین‌طور تعیین نوبت، بسیاری افراد به فکر تغییر نوع خودرو افتادند؛ چراکه خودروهایی مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک و سورن پلاس دوگانه‌سوز در سال ۱۴۰۳ به مشتریان تحویل داده می‌شوند. به همین خاطر قرار بر این شد که پس از تعیین نوبت، به متقاضیان فرصت داده شود تا خودروی انتخابی خود را تغییر دهند و حالا تاریخ دقیق بازگشایی سامانه یکپارچه فروش اعلام شده است.

افرادی که نوبت تحویل خودروی آن‌ها مشخص شده است، از تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه می‌توانند وارد این سامانه شده و نسبت به تغییر نوع خودرو اقدام کنند. با تغییر نوع خودرو در سامانه یکپارچه و انتخاب خودروهایی که تحویل آن‌ها برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است، زمان تحویل خودرو کاهش می‌یابد. تمامی خودروها با نرخ جدید در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

حال که امکان تغییر نوع خودرو در سامانه یکپارچه فراهم و تاریخ دقیق آن نیز اعلام شده است، متقاضیان زمان کافی دارند تا خودروی مناسب خود را با قاطعیت انتخاب کنند. ناگفته نماند که سامانه یکپارچه تخصیص یک بار دیگر نیز حوالی خردادماه باز می‌شود تا جاماندگان، یعنی آن دسته افرادی که به‌دلیل اشتباه در فرایند افتتاح حساب وکالتی از ثبت ‌نام اولیه اسفندماه حذف شده‌اند، بتوانند برای خرید خودرو اقدام کنند.

به همه خودرو می‌رسد

در طرح جامع عرضه خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه، فرایند قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو حذف شده است. اگر ظرفیت خودروها بیش از تعداد متقاضیان باشد، تحویل خودروها بدون هیچ تأخیری صورت می‌گیرد. ولی اگر تعداد متقاضیان از موجودی خودرو بیشتر شود، افراد برحسب قرعه‌کشی به‌ترتیب در لیست انتظار تحویل خودرو قرار می‌گیرند. به بیان بهتر، تمام متقاضیان درنهایت به خودرو خواهند رسید، ولی نوبت تحویل طبق قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. غلامرضا فتح اله پور
    غلامرضا فتح اله پور می گوید

    سلام وقت به خیر الان سامانه برای اونایی که نوبتشون ۱۴۰۳ است باز شده یا نه ؟؟ چون هنوز برای من نیومده ؟؟ باید اول انصراف بدیم که بتونیم تغییر خودرو رو انجام بدیم ممنون میشم توصیح بدین نحوه تغییر خودرو

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.