ترخیص محموله خودروهای هیوندای از گمرکات کشور

0 1,307

بر اساس گزارش‌های مختلف، به نظر می‌رسد برنامه واردات خودروهای هیوندای مشخص شده و قرار است به‌زودی محموله اصلی این خودروها در گمرکات کشور تعیین تکلیف شوند. پس از ترخیص خودروهای وارداتی هیوندای باید منتظر قیمت‌گذاری آن‌ها باشیم.

حدود ۹۰۰ دستگاه خودروی متعلق به شرکت کره‌ای هیوندای در حال حاضر در گمرکات کشور نگهداری می‌شوند. این محموله شامل ۴ مدل خودروی توسان، النترا، کرتا، اکسنت و کونا می‌شود. البته محموله خودروهای توسان نیز به گمرک کشور رسیده است. این‌طور که پیداست، در ابتدا مراحل ترخیص خودروهای کونا، اکسنت، کرتا و النترا انجام می‌شود و خودروهای توسان در مرحله بعد از گمرک خارج می‌شوند.

ترخیص خودروهای وارداتی هیوندای آن هم در تیراژ بالا، خبری عالی برای آن دسته از متقاضیانی است که به‌مدت طولانی منتظر ورود محصولات کره‌ای به بازار بوده‌اند. اگرچه محصولات چینی در چهار سال اخیر به‌خوبی توانسته‌اند در خیابان‌ها جولان دهند و تا حدی در دل مشتریان ایرانی جا باز کنند، ولی بعید به نظر می‌رسد محبوبیت آن‌ها از برند ایمن و مطمئن هیوندای بیشتر باشد. در صورت قیمت‌گذاری مناسب و شفافیت در نحوه عرضه، محصولات هیوندای قطعا نسبت به خودروهای چینی ترجیح داده می‌شوند.

مراحل عرضه خودروهای کره‌ای

خودروهای هیوندای به‌محض ترخیص از گمرک وارد انبار شرکت واردکننده می‌شوند و پس از طی مراحل قانونی و اخذ جوازهای لازم، در سامانه یکپارچه تخصیص (بخش خودروهای وارداتی) در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند.

ترخیص خودروهای وارداتی هیوندای از گمرکات کشور، خبر خوبی برای بازار تشنه ایران به حساب می‌آید، هرچند هنوز چالش‌های متعددی در ورود خودروهای کره‌ای به کشور وجود دارد. در صورت رفع این چالش‌ها، می‌توان چشم‌انتظار ورود خودروهای متنوع کره‌ای بود، چراکه بسیاری از آن‌ها در محدوده قیمت مجاز واردات قرار دارند.

نخستین محموله وارداتی که به‌تازگی در دسترس متقاضیان قرار گرفته، خودروی وارداتی گروه سایپا، یعنی چانگان CS35 پلاس است که در دو تیپ ۲ و ۳ به ترتیب حدود ۸۵۰ و ۹۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.