اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

گلایه از قیمت خودروهای جایگزین سمند، تیبا و ساینا

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن گلایه از قیمت خودروهای جایگزین جدید، مسئولین وزارت صمت را نسبت به شرایط کنونی جامعه و وضعیت اقتصادی مشتریان ناآگاه دانسته و محصولات جدید را جزو خودروهای اقتصادی و مناسب برای اقشار متوسط و کم‌درآمد نمی‌داند.

سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش خودروهای سمند، پژو ۴۰۵، ساینا و تیبا را به سبب داشتن معایب و اشکالات پرتکرار، فاقد اعتبار دانسته و دستور حذف آن‌ها را از خط تولید خودروسازان صادر کرد. این خودروهای اقتصادی جزو محصولات پرطرفدار به حساب می‌آیند و با کنار گذاشتن آن‌ها، بازار با کمبود شدید عرضه مواجه خواهد شد.

البته ایران‌خودرو و سایپا نیز دست روی دست نگذاشته و خودروهای جایگزین را در رویدادهای مختلف نمایشی معرفی کرده‌اند. شاهین و هایما ۸ اس محصولات جدید این دو خودروساز هستند که ظاهرا برای جبران حذف خودروهای سمند، ساینا و تیبا، در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. ولی قیمت این ماشین‌ها چندان متناسب با قیمت خودروهای حذف‌شده نیست و همین موضوع موجب گله‌مندی یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شده است.

وی ضمن گلایه از قیمت خودروهای جایگزین جدید و تضاد بدیهی با شعارهای عدالت‌طلبانه دولت، از وزارت صمت خواست در تصمیم‌گیری‌های خود، وضعیت اکثریت مردم را مورد توجه قرار دهد. منطقی این است که خودروهای جایگزین هم‌قیمت و یا حداقل کمی گران‌تر از خودروهای قبلی یعنی سمند، تیبا، ساینا و … باشند تا خرید آن‌ها توسط اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه نیز امکان‌پذیر باشد.

در حال حاضر ساینا و تیبا به ترتیب با قیمت حدودی ۲۱۰ و ۲۰۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند، حال آنکه قیمت شاهین حدود ۳۶۶ میلیون تومان است. همچنین طبق اطلاعات اخیر، هایما ۸s در بازه ۸۰۰ میلیون الی ۱ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و اصلا نمی‌توان این خودروی لوکس را به عنوان یک محصول اقتصادی و جایگزین سمند در نظر گرفت.

/blog/news-complaint-price-alternative-cars-samand-tiba-saina/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید