بررسی شرایط حذف قرعه‌کشی خودرو

0 3,181
قرعه‌کشی به دلایل متعددی به فرایند فروش خودرو اضافه شده و به همین خاطر حذف یک‌باره آن امکان‌پذیر نیست. وزیر صمت به شرایط حذف قرعه کشی خودرو اشاره کرده که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از دلایل اعمال قرعه‌کشی، کمبود خودرو در مقابل متقاضیان فراوان است. برای حذف قرعه‌کشی، میزان عرضه و تقاضا باید به حالت تعادل درآید. با ارتقای تولید و افزایش تیراژ خودروهای سالم می‌توان اختلاف فاحش میان عرضه و تقاضا را کاهش داد. این امر به تلاش خودروسازان و کاهش تولید خودروهای ناقص بستگی دارد. البته بر اساس آمار و گزارش‌های مختلف، تولید خودرو در سال جاری روند امیدبخشی داشته و احتمالا طبق وعده وزیر صمت، فرایند قرعه‌کشی تا پایان سال ۱۴۰۱ قابل‌حذف است.

ازسرگیری واردات نیز یکی دیگر از شرایط حذف قرعه کشی خودرو به حساب می‌آید. خوشبختانه تکلیف آیین‌نامه واردات خودرو به‌زودی در جلسه هیأت دولت روشن می‌شود. این آیین‌نامه شامل ۱۰ بند است و در نوبت تصویب قرار دارد. با به تصویب رسیدن و تأیید آیین‌نامه واردات خودرو، حدود ۲ الی ۳ ماه آینده می‌توان شاهد ورود خودروهای خارجی به بازار ایران بود. واضح است که با آزادسازی واردات، تعداد خودروهای بیشتری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد و اختلاف بین عرضه و تقاضا کاهش می‌یابد. بدین ترتیب دیگر نیازی به اجرای قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به خریداران نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.