شرط استاندارد برای ترخیص چانگان‌های وارداتی سایپا

سازمان استاندارد مانع واردات خودرو!

0 619

در پی بازدید رییس سازمان استاندارد کشور از محل انبار خودروهای وارداتی چانگان سایپا، شروط لازم برای تسهیل صدور پلاک و تحویل خودروها به مشتریان اعلام شد.

مهدی اسلام‌پناه امروز، یکشنبه، ضمن بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص، ۱۱۳۳ خودروی چانگان را که در گمرک غرب تهران دپو شده‌اند، ترخیص کند.

سایپا خودروها را دیر اظهار کرده است!

براساس اطلاعات دریافتی ایسنا از اداره کل استاندارد استان تهران، شرکت سایپا این خودروها را ۱۵ روز پیش اظهار کرده است. این اظهارنامه تأیید و به سازمان ملی استاندارد ارجاع داده شده است. اما این خودروها برخی نواقص نشانه‌گذاری دارند که قرار شده است شرکت سایپا با ارائه تعهد به سازمان ملی استاندارد مبنی بر رفع آن‌ها، در کمتر از ۲۴ ساعت بتواند این خودروها را ترخیص کند. اما تاکنون این تعهد ارائه نشده است. از جمله این نواقص در نشانه‌گذاری نصب کمربند ایمنی، مصرف سوخت و غیره بوده است. اما با ارائه تعهد از سوی شرکت سایپا برای رفع این نواقص، اجازه ترخیص خودروها داده می‌شود. اما قبل از شماره‌گذاری، نواقص باید برطرف شود.

تطابق تأیید نوع خودروها هم انجام شده که برخی از خودروها این تأییدیه را هم ندارند و در حال دریافت آن‌ها هستند. به‌محض صدور تأییدیه، برای این خودروها کمتر از ۲۴ ساعت گواهی coc صادر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.