افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی در اوایل شهریورماه

0 2,140

شهرداری تهران و شرکت مکو به‌تازگی در محل وزارت صمت، قرارداد برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری را به امضا رسانده‌اند. این قرارداد به احداث ۱۵ ایستگاه شارژرسانی در ۱۵ منطقه مختلف شهر تهران و افتتاح آن‌ها در هفته دولت اشاره می‌کند.

تهران یکی از آلوده‌ترین کلان‌شهرهای ایران به حساب می‌آید که حدود ۸۰ درصد آلودگی آن به‌دلیل تردد وسایل نقلیه شهری ایجاد شده است. از این‌رو، شهرداری تهران استراتژی‌ها و راهکارهای متعددی را برای کاهش آلودگی ناشی از رفت‌وآمد خودروها در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به محدودیت تردد پلاک‌های زوج و فرد اشاره کرد. بااین‌حال، حذف عامل آلاینده بهتر از محدودسازی آن است و شهردار تهران هم در دوره جدید مدیریت خود به این نتیجه مهم رسیده است.

احداث ۵,۰۰۰ شارژر خودروی برقی تا پایان سال جاری

به همین خاطر، شهردار تهران در تاریخ ۹ مردادماه سال ۱۴۰۲ قراردادی را با شرکت تکنولوژیکی مکو به امضا رساند که نتیجه نهایی آن، احداث ۵,۰۰۰ دستگاه شارژر خودروی برقی در نقاط مختلف شهر تا پایان سال جاری خواهد بود.

شرکت مکو در ابتدای کار، وعده احداث ۱۵ ایستگاه شارژرسانی را در هفته دولت داده است که از هفته دوم شهریورماه آغاز می‌شود. بدین ترتیب، ۷۳ دستگاه شارژر خودرو در ۱۵ منطقه مختلف تهران از ابتدای شهریورماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد که از بین آن‌ها، ۵۰ دستگاه شارژر معمولی AC و ۲۳ دستگاه شارژر سریع DC هستند.

در حال حاضر تعداد خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی در پایتخت به‌اندازه‌ای نیست که بتوان گلایه‌ای از احداث ۱۵ ایستگاه شارژرسانی کرد. ولی با توجه به دستور وزیر صمت مبنی بر واردات خودروهای برقی، در آینده نزدیک شاهد حضور خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی بیشتری در سطح پایتخت خواهیم بود. هرچند که با توجه به وعده شرکت مکو مبنی بر نصب ۵ هزار دستگاه شارژر در نواحی مختلف شهر، به نظر نمی‌رسد لااقل در تهران مشکلی برای تأمین شارژ خودروها و موتورسیکلت‌های برقی به‌وجود آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.