وعده وزیر صمت مبنی بر ثبات فعلی قیمت خودروها

0 535
وزیر صمت در حاشیه بازدید اخیر خود از شرکت سایپا، به ثبات فعلی قیمت خودروها اشاره کرد و گفت که هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها اتخاذ نشده است.

تمرکز فعلی صنعت خودروسازی کشور روی افزایش تولید خودروها، ایجاد گردش مالی شرکت‌ها و در واقع کاهش قیمت تمام‌شده محصولات است. افزایش تولید در وضعیت فعلی، به همکاری قطعه سازان و بهبود کیفیت خودروهای داخلی بستگی دارد.

وزیر صمت همچنین به ضرورت حذف خودروهای غیراستاندارد و از دورخارج‌شده اشاره کرد و حرکت به سمت تغییر محصول را جزو اولویت‌های بخش خودروسازی به‌شمار آورد. ساخت خودروهای باکیفیت به معنی حذف تولید خودروهای ناقص بوده و همین امر در نهایت موجب کاهش قیمت می‌شود.

سال گذشته حدود ۷۰ هزار دستگاه ناقص در پارکینگ خودروسازان وجود داشت، ولی حالا عبور مستقیم خودرو از کارخانه به بازار به نزدیک ۱۰۰ درصد رسیده است.

ثبات فعلی قیمت خودروها و در موازات آن، تولید خودروهای باکیفیت و عرضه آن‌ها به جای ماشین‌های اصلاح‌نشدنی همچون تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ جزو برنامه‌های فعلی وزارت صمت به حساب می‌آیند. البته مبارزه با کالاهای یدکی قاچاق نیز در دستور کار این وزارت قرار دارد که ظاهرا در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از بازار قطعات یدکی را به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.