لیست خودروهای وارداتی کیا به همراه ارزش گمرکی آن‌ها

0 9,321

ارزش گمرکی هر کالای وارداتی به مجموع قیمت مبنا و هزینه حم‌ونقل آن گفته می‌شود. حال که واردات خودرو آزاد شده، گمرکات کشور میزبان محموله‌های خودرویی هستند که باید قیمت‌گذاری شوند. در همین راستا، گمرک ایران به‌تازگی ارزش گمرکی خودروهای وارداتی کیا را محاسبه و اعلام کرده است.

واردات خودرو از آذرماه سال گذشته وارد فاز اجرایی شد و محموله خودروهای وارداتی هرچند در تیراژ پایین به بنادر و گمرکات کشور رسید. شرکت‌های متعددی در عرصه واردات شرکت کرده‌اند و به‌طور خاص کوشا خودرو نماینده عرضه خودروهای برند کیا به کشور شده است. شش مدل خودروی متعلق به برند کره‌ای کیا توسط این واردکننده در دسترس خریداران ایرانی قرار می‌گیرد که به‌تازگی توسط گمرک قیمت‌گذاری شده‌اند.

کیا سلتوس، کیا پیکانتو، کیا پگاس، کیا سونت، کیا سراتو با موتور ۱.۶ لیتری و کیا سراتو با موتور ۲ لیتری، خودروهایی هستند که به نمایندگی کوشا خودرو وارد بازار می‌شوند. با توجه به گزارش گمرک، هزینه حمل و نقل تمام این خودروها معادل ۲۲۱۰ یورو بوده و همگی آن‌ها جزو مدل‌های ۲۰۲۳ شماره‌گذاری می‌شوند.

ارزش گمرکی خودروهای وارداتی کیا

ارزش گمرکی خودروهای وارداتی کیا با توجه به قیمت اصلی و هزینه حمل و نقل محاسبه و در جدل زیر ارائه شده‌اند. به نظر نمی‌رسد به غیر از خودروهای پیکانتو و پگاس، مدل دیگری به عنوان خودروی اقتصادی در دسترس قشر متوسط و کم‌درآمد جامعه قرار بگیرد. بدون شک قیمت این خودروها در بازار، بیشتر از قیمت گمرکی خواهد بود.

مدل خودرو قیمت هزینه حمل و نقل ارزش گمرکی
کیا سلتوس ۱.۶ لیتری ۱۹۵۰۰ یورو ۲۲۱۰ یورو ۲۱۷۱۰ یورو
کیا پگاس ۱.۴ لیتری ۱۱۲۶۵ یورو ۲۲۱۰ یورو ۱۳۴۷۵ یورو
کیا پیکانتو ۱.۲ لیتری ۱۱۷۸۰ یورو ۲۲۱۰ یورو ۱۳۹۹۰ یورو
کیا سونت ۱.۵ لیتری ۱۷۵۰۰ یورو ۲۲۱۰ یورو ۱۹۷۱۰ یورو
کیا سراتو ۱.۶ لیتری ۱۹۳۰۰ یورو ۲۲۱۰ یورو ۲۱۵۱۰ یورو
کیا سراتو ۲ لیتری ۱۹۵۰۰ یورو ۲۲۱۰ یورو ۲۱۷۱۰ یورو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.