نتایج مرحله دوم قرعه‌کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کی اعلام می‌شود؟

0 19,529
مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو از ۲۵ تیرماه آغاز شده و تا ۲۸ تیرماه ادامه پیدا کرد. با اتمام فرایند ثبت نام، تاریخ اعلام نتایج مرحله دوم قرعه‌کشی خودرو مشخص شد. اعلام نتایج هفته آینده خواهد بود.

پس از برطرف شدن معایب ایمنی و فنی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، مرحله دوم ثبت نام متقاضیان خرید خودرو چندی پیش به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم برگزار شد. این مرحله با عرضه محصولات متعدد در قالب طرح‌های فروش مختلف از شرکت‌های داخلی همچون سایپا، ایران‌خودرو، مدیران خودرو و آرین پارس موتور همراه بود.

ایران‌خودرو با طرح‌های پیش‌فروش یکساله و فروش فوق‌العاده محصولاتی همچون دنا پلاس، پژو پارس سال سفارشی ELX، سورن پلاس و غیره در سامانه حاضر شد. سایپا نیز به طور مشابه با دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله و همچنین طرح مشارکت در تولید، خودروهای کوییک S، ساینا S، شاهین G، سایپا ۱۵۱ SE و غیره را در دسترس مشتریان قرار داد. ولی گل سرسبد این مرحله، خودروی لاماری ایمای شرکت آرین پارس موتور بود که قیمتی معادل با ۱ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان داشت.

به طور کلی، حدود ۷۶ هزار و ۷۰۰ خودرو در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص عرضه شده و بیش از ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر در طرح‌های پیشنهادی شرکت کرده‌اند تا شانس خود را برای خرید خودرو امتحان کرده‌اند.

طبق آمار و ارقام به دست آمده، هر فرد با احتمال زیر دو درصد می‌تواند در فرایند قرعه‌کشی برگزیده شود. حال با به پایان رسیدن موعد ثبت نام، تاریخ اعلام نتایج مرحله دوم قرعه‌کشی خودرو مشخص شده است.

فرایند قرعه‌کشی حداکثر در هفته آینده و با نظارت مستقیم سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انجام شده و اسامی افراد برگزیده در همان روز اعلام خواهد شد.

ناگفته نماند که دور دوم فروش خودرو نیز با شکایات و گزارش‌های متعددی همراه بود. بسیاری از کاربران قادر به ثبت نام و ورود کد ملی نبودند و البته وزارت صمت مسئولیت این مشکل را بر عهده شرکت طراح سایت گذاشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.