اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

مهلت تحویل تعهدات معوق خودروسازان اصلی تا اواسط بهمن‌ماه

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مهلت تحویل تعهدات معوق خودروسازان اصلی تا ۱۵ بهمن‌ماه خبر داد. اگر دو خودروسازی اصلی کشور در زمان تعیین‌شده به تعهدات خود در تحویل محصول به مشتری عمل نکنند، موظف به پرداخت سود مشارکت و همین‌طور جریمه تأخیر به خریداران خواهند شد.

خودروسازان اصلی کشور علیرغم ارائه طرح‌های فروش مختلف و اتخاذ مبالغ مربوط به پیش‌پرداخت یا حتی تسویه‌حساب کامل، در ادای تعهدات خود نسبت به تحویل خودرو به خریداران اهمال کرده و با شکایات متعددی مواجه شده‌اند. در راستای این شکایات، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضرب‌الاجلی را برای خودروسازها مشخص کرده است تا با تحویل خودروهای فروخته‌شده، رضایت مشتریان را جلب کنند.

تأثیرات منفی عرضه قطره‌چکانی خودرو توسط خودروسازان

تأخیر در تحویل خودروهای فروخته‌شده، علاوه بر نارضایتی خریداران، مشکلات متعددی را در بازار خودرو به وجود می‌آورد. در حال حاضر، قیمت خودرو نسبت به نوسانات ارز تغییر یافته و روزبه‌روز گران‌تر می‌شود. با نوسانی شدن بازار خودرو در چند هفته اخیر، عرضه قطره‌چکانی توسط شرکت‌های خودروسازی نیز تأثیر منفی قابل‌ملاحظه‌ای روی قیمت خودرو داشته و موجب گرانی بیشتر این کالای پرمتقاضی می‌شود.

طبق هشدار و در واقع اخطار رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کننده، اگر شرکت‌های خودروسازی تا ۱۵ بهمن‌ماه کلید محصولات فروخته‌شده را در دست خریداران قرار ندهند، نه‌تنها سود مشارکت، بلکه می‌بایست جریمه تأخیر را نیز به آن‌ها پرداخت کنند. سود مشارکت با توجه به حداقل نرخ سود بانکی متناسب با مدت قرارداد لحاظ می‌شود. البته ابهامی در این تهدید وجود دارد. مشخص نیست که آیا سود مشارکت برای تمامی طرح‌های فروش اعم از پیش‌فروش، فروش فوری و … لحاظ شده، یا سود مشارکت تنها به متقاضیان حضور در طرح مشارکت پرداخت می‌شود.

بد نیست بدانید تعیین مهلت تحویل تعهدات معوق خودروسازان اصلی در حالی مطرح شده که در طی دو هفته اخیر، ایران‌خودرو و سایپا، آمار بالای تیراژ محصولات خود را به رخ یکدیگر کشیده و به رشد و ارتقای تولیدات خود بالیده‌اند.

/blog/news-deadline-delivery-outstanding-obligations-main-car-manufacturers-bahman-1401/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید