اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

افت ۷ درصدی قیمت خودروهای وارداتی در هفته اول مهرماه

پس از تصویب مصوبه آزادسازی مشروط واردات خودرو در شهریور ماه ۱۴۰۰ بازار خودرو با افت قابل‌توجه قیمت در انواع خودروهای وارداتی مواجه شد و این افت قیمت همچنان با رسیدن به مهر ماه ادامه دارد.

گفته می‌شود خودروهایی که در طی سه سال گذشته و از زمان آغاز ممنوعیت واردات خودرو با افزایش قابل‌توجه قیمت مواجه شده‌اند، تاثیر بیشتری از تصویب مصوبه آزادسازی واردات خودرو گرفته و حباب قیمتی آن‌ها تا حدود زیادی تخلیه شده است.

براساس بررسی‌های صورت گرفته افت قیمت خودروهای وارداتی با حداکثر قیمت یک میلیارد تومان در محدوده ۷ درصد بوده است و انتظار می‌رود با توجه به قیمت‌های فعلی میزان معاملات انجام شده در مهر ماه سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

چه خبر از بازار خودروهای وارداتی؟

عده‌ای از کارشناسان معتقد هستند که با رفع ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان به مصوبه آزادسازی مشروط واردات خودرو از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی بیشتر ریزش خواهد کرد. اما عده‌ای دیگر ریزش فعلی قیمت‌ها را مناسب دانسته و معتقد هستند که در شرایط فعلی بازار ظرفیت بیشتری برای افت قیمت ندارد.

در هر صورتی میزان افت قیمت‌ در بازار خودروهای وارداتی براساس حجم و تعداد خودروهایی که مجوز ورود به کشور را کسب می‌کنند، مشخص خواهد شد و تا زمانی که شورای رقابت نظر نهایی خود در این زمینه را مشخص نکند تمامی اظهارنظرهای صورت گرفته در حد حدس و گمان است.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر قیمت تعدادی از خودروهای وارداتی موجود در بازار کشورمان و تغییرات قیمتی این خودروها در طی دو هفته اخیر:

نام خودرو قیمت در هفته اول پس از تصویب طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو قیمت در هفته دوم پس از تصویب طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو
ب ام و سری ۳ سدان ۳۲۰i ۲,۷۵ میلیارد تومان ۲,۷ میلیارد تومان
برلیانس ۱.۶۵، اچ۳۲۰ دنده‌ای ۳۵۹ میلیون تومان ۳۴۵ میلیون تومان
بنز ای‌کلاس E مدل ۲۰۱۸ یک کلید ۷,۲ میلیارد تومان ۷ میلیارد تومان
پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ ۹۹۰ میلیون تومان ۹۶۰ میلیون تومان
تویوتا پریوس تیپ C مدل ۲۰۱۷ ۱,۲ میلیارد تومان ۱,۱۵ میلیارد تومان
تویوتا راوفور دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸ ۲,۹ میلیارد تومان ۲,۸۵ میلیارد تومان
جیلی GC6 اکسلنت مدل ۹۸ ۳۱۵ میلیون تومان ۳۱۲ میلیون تومان
فولکس پاسات مدل ۲۰۱۸ ۲,۵ میلیارد تومان ۲,۴۵ میلیارد تومان
کیا اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین مدل ۲۰۱۸ ۲,۴۵ میلیارد تومان ۲,۴۳ میلیارد تومان
لکسوس NX ۲۰۰ توربو fsport مدل ۲۰۱۷ ۴,۲ میلیارد تومان ۴,۱ میلیارد تومان
/blog/news-decrease-imported-cars-price-mehr-1400/amp/
اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید