حذف تدریجی قرعه‌کشی خرید خودرو در ماه‌های آینده

0 1,960
وزارت صمت سال گذشته پیشنهاد حذف تدریجی قرعه‌کشی خرید خودرو را مطرح کرده و حالا پیگیر عملیاتی‌شدن هرچه سریعتر این پشنهاد است. این پیشنهاد بسته به شرایط عرضه خودروها در ماه‌های آینده به‌صورت کامل عملیاتی شده و یا کنار گذاشته می‌شود.

به گفته منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا تأثیر مستقیمی بر روی قیمت محصول می‌گذارد. از آنجا که کاهش قیمت خودرو یکی از اهداف اصلی صنعت به حساب می‌آید، تولید و عرضه این محصول باید بیشتر شود. طبق محاسبات انجام شده، نیاز بازار در سال جاری حدود ۱میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه است. بنابراین اگر بتوان رقم تولید را به ۱میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه رساند، دیگر نیازی به قرعه‌کشی نیست و تقاضا و عرضه در موازنه خوبی قرار می‌گیرند.

به بیان بهتر، حذف تدریجی قرعه‌کشی خرید خودرو رابطه مستقیمی با افزایش فعالیت خودروسازان و تولید محصولات بیشتر دارد. با افزایش عرضه همچنین راه برای فروش اقساطی خودروهای بیشتر هموار می‌شود. هرچند در حال حاضر نیز برخی خودروها به‌صورت نقد و اقساط در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

با این وجود نمی‌توان انتظار داشت که تعادل بین عرضه و تقاضا در یک شب اتفاق بیفتد. به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معادن و تجارت (صمت)، حذف قرعه‌کشی با گذشت زمان و نزدیک شدن به پایان سال ۱۴۰۱ و البته به شرط افزایش تولید خودروها تحقق می‌یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.