عرضه دنا در روسیه با نام لادا گرانتا مدل ۲۰۲۳

0 2,206
ایران‌خودرو از دیرباز در تلاش بوده تا چهره‌ای بین‌المللی به محصولات خود ببخشد. با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، این خودروساز داخلی بالاخره توانسته یکی از بهترین ماشین‌های خود را وارد بازار این کشور کند. عرضه دنا در روسیه می‌تواند سرآغازی برای همکاری بیشتر شرکت‌های ایرانی و روسی در نظر گرفته شود.

سدان دنا با نام لادا گرانتا (Lada Granta) و به عنوان مدل ۲۰۲۳ به زودی در دسترس خریداران روسی قرار می‌گیرد. دنای ایران‌خودرو با رنگ نقره‌ای و لوگوی لادا در رسانه‌های متعدد روسی منتشر شده و ظاهر جذابی را به نمایشگر گذاشته است.

جلوپنجره دوتکه با طراحی مشبک چندضلعی، چراغ‌های جلو با طرح و گرافیک متفاوت و کاپوت یکدست با خطوط برجسته از مشخصات ظاهری لادا گرانتا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به حساب می‌آیند. جانب خودرو نیز شامل ناهمواری و قوس‌های برآمده می‌شود. نمای پشت خودرو دارای چراغ‌های بزرگ و طراحی نسبتا ساده است. البته ایرانی‌ها تنها با یک نگاه به عقب ماشین می‌توانند محصول وطنی خود را تحت هر برند یا نام خارجی به خوبی شناسایی کنند!

عرضه دنا در روسیه با نام لادا گرانتا یک دستاورد بزرگ برای ایران‌خودرو به حساب می‌آید. مشخصات فنی و تجهیزات زیر کاپوت این ماشین هنوز به طور قطعی مورد تأیید قرار نگرفته، ولی به احتمال زیاد مشابه با دنای ایرانی خواهد بود.

بر اساس گزارش‌های مختلف، مدل ساده دنای روسی از یک موتور بنزینی ۷.۱ لیتری استفاده می‌کند که قادر به تولید قدرتی معادل با ۱۰۵ اسب بخار است. مدل گران‌تر به یک موتور قوی‌تر از نوع توربوشارژ مجهز بوده که می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

ناگفته نماند که فروش دنا با نام لادا گرانتا یک اقدام ریسکی برای خودروساز داخلی به حساب می‌آید، چون رانندگان روسی آشنایی چندانی با محصولات ایرانی و کیفیت آن‌ها ندارند. با این حال، ایران‌خودرو با تکیه بر نام و اعتبار لادا و کارخانه ولگا به فروش مورد انتظار خودروهای خود امیدوار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.