زمان دقیق واردات خودرو مشخص نیست؛ منتظر محصولات داخلی جدید باشید

0 1,753

براساس گفته‌های سخنگوی وزارت صمت از آنجا که در بحث واردات خودرو تنها این وزارت‌خانه نقش ندارد و نهاد‌های دیگری مثل بانک مرکزی، گمرک و … نیز مؤثر هستند فعلا نمی‌توان در خصوص واردات خودرو اظهارنظر قطعی کرد و هنوز زمان دقیق واردات خودرو مشخص نیست.

باتوجه به گفته‌های امید قالیباف برنامه وزارت صمت در طی ماه‌های آینده رونمایی و عرضه محصولات جدید خودروسازان در بازار کشور است و این وزارت‌خانه فعلا به‌دنبال عرضه محصولات خارجی در بازار کشورمان نیست.

بر همین اساس نیز خودروسازان اعلام کرده‌اند که قصد معرفی و عرضه محصولات جدیدی را در بازار دارند. سایپا روی آریا به‌عنوان یک خودروی اقتصادی با موتور سه سیلندر تمرکز دارد. ایران‌خوردو به‌دنبال عرضه تارا دنده‌ای V3 و هایما ۸S مونتاژی شده بوده و بهمن‌موتور نیز در فکر فروش ریسپکت در پاییز امسال است.

از زمان عرضه خودروهای جدید چه می‌دانیم؟

آریا امسال معرفی شده و سال آینده راهی بازار خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی آریا در دسترس نیست، اما تا الان می‌دانیم سایپا تصمیم گرفته این محصول اقتصادی را با موتور سه سیلندر و حجمی معادل یک تا ۱٫۲ لیتر روانه بازار کند.

ایران‌ خودرو می‌گوید امسال عرضه تارا دنده‌ای V3 و هایما ۸S مونتاژی را آغاز خواهد کرد. محصولاتی که انتظار می‌رود با فروش خوبی مواجه شوند. هر دو خودرو مذکور جزو محصولات پیشروی ایران خودرو محسوب می‌شوند. تارا دنده‌ای مجهز‌ترین خودرو دنده‌ای در بازار کشورمان بوده و هایما ۸S نیز در نوع خود فول‌آپشن و جذاب است.

ریسپکت در حال حاضر برچسب قیمت کارخانه‌ای خود را نیز دریافت کرده است و به همین علت نیز احتمالا سریعتر از محصولات دیگر ذکرشده در بالا در بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود این محصول از برچسب قیمتی ۷۳۷ میلیون تومان برخوردار است. البته دور از انتظار نیست که با عرضه نخست ریسپکت شاهد افزایش بهای این محصول در بازار آزاد باشیم.

با وجود فشار نمایندگان مجلس به دولت برای مشخص کردن تکلیف واردات خودرو و پیاده‌سازی آیین‌نامه تصویب شده همچنان خبری از واردات نیست. با این اوصاف و با توجه به گفته‌های اخیر سخنگوی وزارت صمت و وعده‌های پیاده‌سازی نشده این وزارت‌خانه به نظر نمی‌رسد فعلا خبری از واردات خودرو باشد. بنابراین فعلا زمان دقیق واردات خودرو مشخص نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.