احتمال اسقاط موتورسیکلت‌های متخلف در صورت عدم پیگیری راننده

0 1,704
عدم وجود قوانین مؤثر باعث شده بسیاری از موتورسواران به‌راحتی آداب و اصول رانندگی را زیر پا بگذارند و با خودخواهی و بی‌فکری هر چه تمام‌تر، جان و مال خود و سایرین را به خطر بیندازند. در همین راستا، پیشنهاد وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تر و حتی اسقاط موتورسیکلت‌های متخلف مطرح شده است.

موتورسیکلت به سبب قدرت مانور بالا، بدنه جمع‌وجور و قیمت پایین، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این وسلیه نقلیه دوچرخ دارای مزایای متعددی است، ولی علیرغم پلاک شدن، هویت خاصی ندارد.

متأسفانه تخلف در بین موتورسواران به یک امر عادی تبدیل شده است. مانورهای ناگهانی بین خودروها، حرکت در پیاده‌روها، تک‌چرخ زدن و حتی ایجاد صداهای ناهنجار، همگی جزو مواردی هستند که از دید موتورسوار جرم و نقض قانون محسوب نمی‌شوند.

در واقع نبود قوانین راهنمایی و رانندگی سخت‌گیرانه باعث شده تا میزان تخلف توسط موتورسواران روز به روز افزایش یابد و متعاقبا نظر بزهکاران و مجرمین نیز به استفاده از این وسیله نقلیه جلب شود.

در همین راستا، پیشنهاد‌هایی برای کنترل رفتارهای سوء موتورسواران مطرح شده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش بهای جریمه‌ها، کاهش زمان توقیف موتور به یک هفته و در نهایت اسقاط موتورسیکلت‌های متخلف اشاره کرد.

بسیاری از موتورسیکلت‌های توقیف‌شده به دلایل متعدد به‌مدت بسیار طولانی به حالت بلاتکلیف باقی می‌مانند. ایجاد قانون سخت‌گیرانه برای اسقاط موتورهای متخلف، مالک را به‌ ناچار با مجازات عمل روبه‌رو کرده و در عین حال، از انباشت موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها جلوگیری می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.