پلیس راهور ناجا هشدار داد: وکالتی خودرو نخرید

0 1,276
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا ضمن اشاره به چالش‌های خرید خودرو از طریق وکالت‌نامه، به مردم هشدار داد که وکالتی خودرو نخرید.

سرهنگ رمضانی در این خصوص گفت: تا جایی که مردم می‌توانند خرید و فروش‌های حوزه وسایل‌نقلیه به ویژه خودروهای شخصی را از طریق وکالت‌نامه‌ انجام ندهند. این نوع خرید و فروش مسائل خاص خود را به همراه دارد و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکلات فراوانی برای هر دو طرف معامله شود. مردم اگر ناچار  شدند که از طریق وکالت‌نامه اقدام به نقل و انتقال خودرو کنند حتما مدت زمان وکالت‌نامه را بیشتر در نظر بگیرند تا در فرآیند انتقال خودرو دچار مشکل نشوند چرا که با توجه به شیوع ویروس کرونا برای انجام خدمات پلیس به مدت زمان بیشتری نیاز است.

خرید وکالتی خودرو می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد مشکلات فراوانی هم برای فروشنده و هم برای خریدار شود و به همین جهت نیز پلیس پیوسته توصیه می‌کند که وکالتی خودرو نخرید.

در خرید وکالتی پلاک خودرو به نام فروشنده است اما وقتی به خریدار وکالت داده می‌شود که امور مربوط به فروش را پیگیری کند، خودرو دودستی در اختیار وی بوده و در این شرایط تا زمان تعویض پلاک جبران کردن هر خلافی که خریدار مرتکب می‌شود به عهده فروشنده است. از طرف دیگر اگر از خودرو برای کارهای خلافی مانند سرقت یا مسائل امنیتی استفاده شده باشد اینجا خریدار است که باید پاسخگو باشد.

اگر ناچار شدید که به صورت وکالتی خودرو خود را فروخته و یا حتی اقدام به خرید کنید حتما به شما توصیه می‌کنیم که پیش از تنظیم وکالت‌نامه، مروری داشته باشید بر نکات مربوط با خرید و فروش وکالتی خودرو.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

//