انتشار گزارش ارزیابی کیفی خودروهای داخلی مربوط به اردیبهشت‌ ۱۴۰۰

0 672

به تازگی گزارش مرتبط با ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده و بر اساس این گزارش هیچ بهبود کیفی در محصولات خودروسازان رخ نداده است.

جالب است بدانید در این گزارش همچنان جای خالی محصولات جدید خودروسازان دیده می‌شود. به عبارت دیگر هنوز هیچ گزارشی در خصوص کیفیت تارای ایران‌خودرو و شاهین سایپا در دسترس نیست. این در حالی است که تولید این محصولات از سال گذشته آغاز شده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماه کیفیت خودروها تولید داخل را سنجیده و آن‌ها را بر اساس پنج دسته قیمتی، مورد بررسی قرار می‌دهد. نتیجه این بررسی هر ماه در یک گزارش کیفی منتشر شده و در آن بسته به سطح کیفی و البته میزان رضایت مشتریان، بین ۱ تا ۵ ستاره کیفی به هر خودرو اختصاص می‌یابد.

ستاره‌هایی که تنها بر روی کاغذ ارزش دارند

در گزارش مربوط به بررسی کیفیت خودروهای داخلی که در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد، حدود ۳۰ خودرو در ۴ دسته قیمتی مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند.

جالب است بدانید در این گزارش ۲۳ خودرو سه ستاره ایمنی دریافت کرده‌اند. این بدین معنی است که ۲۳ محصول تولید داخل کیفیت نسبتا خوبی داشته و تنها ممکن است که ایراداتی در عملکرد آن‌ها دیده شود. همچنین ۵ خودرو نیز چهار ستاره کیفی به دست آورده‌اند. اما در جمع خودروهای تحت ارزیابی، تنها ۱ خودروی پنج ستاره به چشم می‌آید که آن هم دنا پلاس توربوشارژ اتومات است. ضمن آنکه ۱ محصول دو ستاره نیز در این جمع قرار دارد.

با این اوصاف تقریبا تمامی خودروهای سواری تولید داخل از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار بوده و کمتر خودرو ایرانی یافت می‌شود که کیفیت کمی داشته باشد. اما همانطور که به آن اشاره شد، جای خالی تارا و شاهین در این گزارش همچنان خالیست.

البته که نتیجه این ارزیابی تنها بر روی کاغذ معتبر است و در عمل رضایت ایرانیان از کیفیت خودروهای تولید داخل بسیار پایین‌تر از میزان اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.