جزئیات ثبت‌نام در طرح جامع فروش خودروهای داخلی وزارت صمت اعلام شد

5 15,721
بزرگ‌ترین طرح فروش خودروهای داخلی از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه برگزار می‌شود. متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند پس از ایجاد حساب وکالتی، به وب‌سایت ثبت‌نام خودروهای داخلی با آدرس جدید www.esalecar.ir مراجعه کنند و اقدامات مربوطه را به انجام برسانند. براساس اطلاعات فعلی، علی‌رغم تمایل نداشتن بسیاری از شرکت‌ها برای فروش به این شیوه، اما اسامی محصولات ایران‌خودرو، سایپا، فردا موتورز، مکث موتور، کرمان موتور، آرین پارس موتور، خودروسازی ایلیا و مدیران خودرو برای فروش خودرو در سامانه جامع وزارت صمت منتشر شده است.

طرح یکپارچه عرضه بدون قرعه‌کشی انجام می‌شود و به تمام متقاضیان واجدالشرایط خودرو تعلق می‌گیرد. البته در صورتی که ظرفیت خودروها کمتر از تعداد متقاضیان باشد، افراد به ترتیب در لیست انتظار قرار می‌گیرند. حداقل ۱۸ سال سن، نداشتن پلاک فعال و همین‌طور عدم خرید خودرو از شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در ۴۸ ماه گذشته ازجمله شرایط شرکت در این طرح به‌حساب می‌آیند.

متقاضیان پیش از مراجعه به سایت ثبت‌نام خودروهای داخلی می‌بایست یک حساب وکالتی را به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد کنند. مهلت ایجاد حساب وکالتی تنها چهار روز (از ۲۰ الی ۲۳ اسفندماه) است. پس از ایجاد حساب وکالتی، متقاضی موظف است ۱۰۰ میلیون تومان پول به این حساب واریز کند و سپس آن را مسدود کند.

پس از ایجاد حساب وکالتی، متقاضی می‌تواند از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ اسفندماه به وب‌سایت www.esalecar.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کند. به‌محض مراجعه به سایت ثبت‌نام خودروهای داخلی و انجام مراحل مربوطه، متقاضی اولویت‌بندی شده و سپس تا حداکثر پایان فروردین‌ماه، تخمینی از زمان تحویل خودرو به متقاضی ارائه خواهد شد. در این مدت پول در حساب وکالتی به‌طور بلوکه باقی خواهد ماند.

اگر مشخص شد موعد تحویل خودرو از ۳ ماه بیشتر می‌شود، متقاضی (با حفظ نوبت) می‌تواند برای خروج پول خود از حساب وکالتی اقدام کند. سپس براساس فراخوان خودروساز و منطبق با لیست انتظار هر محصول، ثبت‌نام خود را قطعی کند یا از خرید انصراف دهد.

قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل و مطابق با دستورالعمل‌های شورای رقابت اعلام می‌شود. بنابراین تکمیل یا واریز وجه نهایی، آخرین مرحله طرح یکپارچه عرضه خودرو به‌حساب می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. مصطفی
    مصطفی می گوید

    چراراجب افرادی که ازطرح جوانی جمعیت هستندحرفی زده نشده. یاایناهیچ سهمی اینجاندارن یکی توضیح بده جریان چیه

  2. محمد
    محمد می گوید

    اگر مشخص شد موعد تحویل خودرو از ۳ ماه بیشتر می‌شود، متقاضی (با حفظ نوبت) می‌تواند برای خروج پول خود از حساب وکالتی اقدام کند
    دوستان من این جمله رو متوجه نمیشم ، یعنی چی با حفظ نوبت
    یعنی واسه برداشتن پول خودمون باید بریم تو صف؟

  3. پیران
    پیران می گوید

    با سلام
    من متوجه این موضوع نبودم که باید از طریق سایت اقدام به مسدود سازی مبلغ ۱۰۰ میلیون نمایم و زمان تمام شده در حالی که بیشتر از این مبلغ چند روزه تو حساب وکالتیم موجود است الان نمی دونم چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

  4. زهرا
    زهرا می گوید

    واقعا متاسفم برای دولت مردانی که وعده خودرو به مادران دادن من دقیقا از فروردین ۱۴۰۱ هرچی ثبت نام کردم در قرعه کشی برنده نشدم.هر روز یه طرح جدید میاد خواهش میکنم هر مادری این پیام میخونه اعتراض خودش به گوش دولت برسونه

  5. موسی الرضا
    موسی الرضا می گوید

    سلام من ۲۳حساب وکالتی کردم ولی ۲۴پول واریز کردم بحساب الان تکلیف چیه میتونم ثبت نام کنم یا نه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.