مشکل خودروهای داخلی برای پذیرایی از مهمانان خارجی چیست؟

0 696
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری مستقیما از رئیس‌جمهور خواسته تا به منظور تردد ایمن و میزبانی شایسته از تماشاگرانی که در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی وارد کیش یا قشم می‌شوند، جواز آزادسازی بیش از ۲ هزار خودروی دپوشده در گمرک را صادر کند. ولی مگر مشکل خودروهای داخلی برای پذیرایی از مهمانان خارجی چیست؟

دبیر شورای عالی مناطق آزاد دست روی ماشین‌هایی گذاشته که از سال ۱۳۹۷ به‌طور غیرقانونی وارد ایران شده و به سبب مشکلات قضایی، ترخیص نشده‌اند. به گفته وی، بهبود تردد در ایام جام جهانی مستلزم استعمال خودروهای باکیفیت و ایمن است و به همین خاطر، بهتر است خودروهای دپوشده به مناطق آزاد واگذار شوند.

به نظر می‌رسد دبیر شورای عالی مناطق آزاد، تولیدات داخلی را در حد پذیرایی و سرویس‌دهی به مهمانان خارجی نمی‌داند و به همین خاطر به واردات خودروهای خارجی اصرار می‌ورزد.

از زمان ممنوعیت واردات خودرو، شرکت‌های داخلی سخت تلاش کرده‌اند تا به شیوه‌های مختلف و بدون کمک خارجی‌ها، کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند. ایام جام جهانی بهترین فرصت برای به رخ کشیدن پیشرفت و کیفیت خودروهای ایرانی به مهمانان خارجی است. ولی ظاهرا دبیر شورای عالی تصمیم گرفته این فرصت را نادیده بگیرد.

ولی چرا این مقام مسئول، تازه به فکر عدم کیفیت و صلاحیت خودروهای داخلی برای پذیرایی از مهمانان خارجی افتاده است؟ چرا در شرایط وخیم اقتصادی امروز، رئیس‌جمهور باید با واردات ۲ هزار دستگاه ۲۰ هزار دلاری موافقت کند و یک هزینه ۴۰ میلیون دلاری را به یک رویداد کوتاه‌مدت اختصاص دهد؟

حقیقت این است که علیرغم تلاش‌های مختلف، خودروسازان داخلی هنوز نتوانسته‌اند محصولی تولید کنند که در سطح استاندارد محافظ جان آدمی باشد. چه ایرانی، چه خارجی، استفاده از خودروهای ایمن حق همه مردم است. اگر خودروهای داخلی توانایی رقابت با محصولات خارجی را ندارند، پس هم‌وطنان داخل کشور نیز نباید جان و مال خود را در گرو استفاده از آن‌ها بگذارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.