وزیر اقتصاد: سیستم جدید قیمت‌گذاری خودرو از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد

0 1,000

وزیر اقتصاد از تغییر نحوه قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و عنوان کرد که سیستم جدید قیمت‌گذاری خودرو به‌زودی توسط وزارت صنعت اعلام خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این خصوص توضیح داد: «برنامه ما پیش‌بینی‌‌پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت‌گذاری‌های مضر و دستوری بازار در صنایع بورسی است و در همین راستا نیز به‌زودی سیستم جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط وزارت صنعت منتشر خواهد شد.»

دیروز نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که به‌زودی و در طی دو هفته آینده میزان تولید خودرو در کشور به طرز قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که مسئولین رده‌بالا در دولت جدید به‌دنبال اصلاحات قابل‌توجه در سیستم اقتصادی و تولیدی کشور هستند و احتمالا به‌زودی شاهد تغییرات عمده‌ای در این حوزه خواهیم بود.

تولید افزایش یافته؛ قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش می‌یابد

با روش فعلی قیمت‌گذاری خودروها، خودروسازان مدعی ضرردهی هستند و از طرف دیگر نیز وزارت صمت خواهان تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در سال آینده است. مطابق با اصول اقتصاد کلان با بنگاهی اقتصادی که ضررده است نمی‌توان به تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو در طی یک سال رسید.

با این اوصاف افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها امری معقول به نظر می‌رسد. البته وزیر صمت چندی پیش اعلام کرده بود که قیمت خودرو تا پایان سال کاهش خواهد یافت. هرچند مشخص نشد که وی در خصوص قیمت کارخانه‌ای خودروها چنین موضوعی را مطرح کرده است یا به قیمت خودروها در بازار آزاد اشاره دارد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا هم‌زمان با افزایش تولید خودرو، شاهد افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها نیز خواهیم بود. در این حین با افزایش عرضه محصولات خودروسازان قیمت خودرو نیز در بازار آزاد کاهش خواهد یافت.

فعلا باید منتظر ماند و دید که چه تغییراتی در سیستم قیمت‌گذاری و تولید خودرو در کشور رخ خواهد داد و این تغییرات چه تأثیری بر قیمت خودرو در بازار آزاد می‌گذارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.