صادرات خودرو در سایه تحریم‌ها، دستاورد بزرگ کرمان موتور

0 1,096

صادرات نخستین محموله خودروهای KMC J4 کرمان موتور به عراق، با وجود تحریم‌های اقتصادی و برندهای خارجی متعدد، آغاز شد. صادرات KMC J4 به عراق یک دستاورد بزرگ برای شرکت ایرانی بوده و سرآغازی برای گسترش روابط تجاری خودروسازان با کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

صادرات KMC J4 به عراق نمودی از همکاری پیوسته بین اجزای این مجموعه و قابلیت‌ها و توانمندی‌های قطعه‌سازان داخلی است و از این رو، اهمیت بسیاری برای صنعت خودروسازی ایران دارد. اگر سدان‌های کرمان موتور بتوانند رضایت مشتریان کشور همسایه را به خود جلب کنند، توجه کشورهای دیگر نیز به‌سمت توانمندی خودروسازان و قطعه سازان ایرانی جلب می‌شود. این خود عاملی مؤثر در افزایش تجارت و معاملات فرامرزی و مقابله با تحریم‌های بین‌المللی به شمار می‌آید.

بازارهای هدف کرمان‌موتور

البته در برنامه‌ریزی‌های کرمان موتور، صادرات خودرو به بازارهای روسیه، کشورهای شمال آفریقا و همچنین کشورهای مستقل مشترک‌المنافع هم قید شده است که ظرف چند ماه آینده عملی می‌شود. شرکت ایرانی در سال جاری حدود ۴۰۰۰ دستگاه خودرو به کشورهای مختلف صادر می‌کند که عمده آن‌ها J4 هستند.

بد نیست بدانید کرمان موتور پلتفرم J4 را از شرکت چینی JAC خریداری کرده و هم‌اکنون خودروی J4 را با ۷۰ درصد داخلی‌سازی و با همکاری قطعه‌سازان برتر داخلی تحت برند KMC تولید و به بازار عرضه می‌کند. این خودرو با رعایت استانداردهای ایمنی و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته شده و انتظار می‌رود بتواند به موفقیت بالایی در بازار منطقه دست یابد.

صادرات KMC J4 به عراق تنها بخش کوچکی از برنامه‌های کرمان موتور در زمینه صادرات به حساب می‌آید. این شرکت قصد دارد با بهبود توان رقابتی خودروهای داخلی، توسعه بازارهای صادراتی، ارتقای کیفیت و تکنولوژی محصولات و همین‌طور افزایش توان تولید، شایستگی صنعت خودروسازی کشور را به رخ جهان بکشد. پیش‌قدم شدن کرمان موتور در صادرات خودرو نشان می‌دهد که علی‌رغم نبود پشتیبانی دولتی و مشکلات متعدد در صنعت خودرو، بخش خصوصی توانسته به تاب‌آوری و توان رقابتی تحسین‌برانگیزی در بازارهای جهانی دست پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.