صادرات ۲۰۰۰ دستگاه خودروی تارا و دنا به روسیه آغاز شد

0 541

ایران‌خودرو همیشه به‌دنبال نمایش توانمندی خود به جهان بوده و حالا با صادرات دو هزار تارا و دنا به روسیه یک قدم به آرمان اصلی خود نزدیک‌تر شده است. این دو خودرو در نمایشگاه اتومبیل مسکو به نمایش درآمده و مورد توجه روس‌ها قرار گرفتند.

ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ به دستاوردهای متعددی دست یافته و در زمینه‌های مختلف از جمله تولید، فروش، تحویل، صادرات، کیفیت محصولات و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، عملکرد بهبودیافته‌ای را از خود نشان داده است. این گروه صنعتی با عرضه قطعات خودروهای سنگین، پیشرانه‌ها و همین‌طور خودروهای جدید خود، یعنی دنا و تارا در نمایشگاه بین‌المللی خودرو مسکو توانست گوشه‌ای از دستاوردها و ابتکارات خود را به جهانیان نمایش دهد و متعاقبا توجه مارکت‌های مختلف را به‌سمت خود جلب کند.

صادرات دو هزار تارا و دنا به روسیه از جمله پیامدهای مطلوب حضور ایران‌خودرو در کشور روسیه به حساب می‌آید. البته این شرکت در حال حاضر متعهد به صادرات ۳۵۰۰ دستگاه خودرو به کشور آذربایجان است. از لحاظ تنوع، مدل‌های دنا، تارا و سورن پلاس به‌صورت مونتاژی در سبد محصولات صادراتی به آذربایجان قرار می‌گیرند.

صنعت خودرو روسیه به خودروسازان ایرانی نیاز دارد

البته صادرات تارا و دنا در تعداد بالا به بازار روسیه خبر چندان غافلگیرکننده‌ای به حساب نمی‌آید. صنعت خودروسازی مسکو به‌دلیل تحریم‌های اخیر به‌شدت ضعیف شده و با خروج شرکت‌های مطرح از کشور، توانایی ساخت خودروهای باکیفیت را از دست داده است. روسیه حالا به هر دری چنگ می‌زند تا با تأمین نیاز بازار خودرو، رضایت مردمانش را به دست آورد. روسیه به‌عنوان یک شریک تجاری خوب، نقش بسزایی در صنعت حمل‌ونقل ایران داشته و حالا در کنار خودروهای چینی‌، محصولات ایرانی را شایسته ورود به بازار خود قلمداد می‌کند.

به هر ترتیب، صادرات دو هزار تارا و دنا به روسیه می‌تواند یک نقطه عطف برای ایران‌خودرو در نظر گرفته شود. با شرط تضمین کیفیت، جولان این دو محصول در خیابان‌های روسیه می‌تواند نظر مارکت‌های مختلف منطقه را به‌سوی توانمندی ایرانی‌ها در ساخت قطعه و خودرو جلب کند و احتمال همکاری بیشتر با دولت همسایه را افزایش دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.