سلب مالکیت وسایل نقلیه توقیفی در صورت عدم اقدام برای ترخیص آن‌ها

0 668
سلب مالکیت وسایل نقلیه توقیفی دستوری است که از سوی قوه قضاییه صادر شده و پلیس راهور مسئولیت پیگیری آن را بر عهده دارد. بر اساس این دستور، اگر مالکین وسایل نقلیه در یک مهلت معین اقدامی برای ترخیص خودرو یا موتورسیکلت خود از پارکینگ‌های پلیس نکنند، دیگر صاحب آن نخواهند بود.

سرهنگ محسنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران به تازگی خبر داده که وسایل نقلیه توقیف‌شده در پارکینگ پلیس به دستور قوه قضاییه باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند. خودروهایی که بیش از یک سال و موتورسیکلت‌هایی که بیش از شش ماه در پارکینگ‌ پلیس توقیف بوده و اقدامی از سوی مالک برای ترخیص آن‌ها انجام نشده، سلب مالکیت می‌شوند. بنابراین به افرادی که دارای وسیله نقلیه توقیفی هستند توصیه می‌شود ظرف سه ماه از انتشار این آگهی (در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲) به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کرده و عملیات مربوط به ترخیص را انجام دهند.

ناگفته نماند که اکثر وسایل نقلیه‌ای که برای مدت طولانی در پارکینگ پلیس حضور دارند، مشکل قضایی داشته و مالک آن‌ها تمایلی به ترخیص آن‌ها ندارند. البته برخی خودروها نیز به دلایل عجیب و جالبی در پارکینگ پلیس خاک می‌خورند. به هر حال خبر سلب مالکیت وسایل نقلیه توقیفی تلنگری برای آن دسته مالکین است که مشکلی با پارک وسایل نقلیه خود در محلی امن و تحت نظارت پلیس ندارند.

وسایل نقلیه به دلایل متعدد مثل تصادف منجر به فوت یا جراحت، نداشتن بیمه شخصی ثالث، ارتکاب هم‌زمان دو تخلف، استفاده از مشروبات الکلی حین رانندگی، همراه نداشتن مدارک خودرو، مخدوشی پلاک و … توسط پلیس توقیف شده و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

برای ترخیص وسایل نقلیه از پارکینگ پلیس به مدارکی همچون شناسنامه یا کارت ملی مالک، اصل سند یا کارت وسیله نقلیه، اصل بیمه‌نامه شخص ثالث، صورت وضعیت خلافی پرداخت‌شده، گواهینامه رانندگی، فیش یا قبض پرداختی عوارض شهرداری، پرداخت هزینه حمل خودرو به نماینده مستقر در ستاد ترخیص، پرداخت هزینه پارکینگ و پر کردن فرم اطلاعات فردی احتیاج است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.