دلیل نافرجامی پروژه تانا ایران خودرو چه بود؟

0 1,857

مدیرعامل سابق ایران خودرو در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد کراس‌اوور خوش‌چهره و جذاب کایی X3 پرو را مونتاژ کند و در دسترس مشتریان ایرانی قرار دهد. ولی از تغییر مدیریت و بحران‌های مالی گرفته تا وعده‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید، همه‌چیز به نافرجامی پروژه تانا ایران خودرو اشاره می‌کند.

مدیرعامل سابق ایران خودرو پیش از برکناری، برنامه‌های بسیاری را برای تنوع‌بخشی به سبد محصولات این شرکت در نظر گرفته بود. کراس‌اوور ری‌را، پروژه TF21 به‌عنوان جانشین پژو ۲۰۶ و همچنین پروژه تانا خودروی مونتاژی کایی X3 Pro جایگاه محکمی در آینده نزدیک ایران خودرو داشتند. اما به دلایلی همچون اهمال در شیوه نظارتی و همین‌طور بذل و بخشش‌های بیجای شاسی‌بلندهای هایما، مدیرعامل سابق برکنار شد و آقای علیمردان عظیمی، عضو قبلی هیئت‌مدیره سایپا به سمت مدیرعاملی ایران خودرو رسید. تغییر مدیریت همانا و نافرجامی پروژه تانا ایران خودرو همان.

مدیر عامل جدید، استراتژی‌های جدید

این‌طور که به نظر می‌رسد، مدیرعامل جدید ایران خودرو خط بطلانی بر تمام اقدامات و برنامه‌های مدیرعامل قبلی کشیده و راه و روش دیگری را برای سکان‌داری انتخاب کرده است، بدون اینکه مزایای برنامه‌های قبلی را مورد بررسی و تأمل قرار دهد. گویا خط‌مشی مدیرعامل قبلی از بیخ‌وبن غلط بوده و حالا مدیر جدید با لغو برنامه‌های پیشین و چینش استراتژی‌های باب طبع خود قرار است ایران خودرو را از فرش به عرش برساند!

شایع شده که مدیرعامل جدید ایران‌خودرو با نظر به کلیات روابط سیاسی حاکم بر کشور و همین‌طور اعتقاد شخصی نسبت به مذهب و تأثیرات آن در معاملات خودرویی (!)، همکاری با کایی چینی را صلاح ندانسته و به همین خاطر پروژه تانا را مختومه اعلام کرده است.

به هر حال، نه‌تنها تانا قربانی تصمیم‌گیری‌های جدید مدیریتی شده، بلکه طبق گزارش‌های مختلف، بعید به نظر می‌رسد خودروهای ری‌را طبق وعده مدیرعامل سابق ایران خودرو، در نیمه دوم سال جاری روانه بازار شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.