ورود دو مدل خودروی فیات به بازار کشور قطعی شد

0 1,851

اسفندماه سال گذشته بود که زمزمه‌های ورود فیات به بازار کشور توسط شرکت پارسیان موتور به گوش رسید. در جریان واردات اخیرِ ۸۰۰ دستگاه خودروی ثبت‌سفارش شده به گمرک کشور و ترخیص ۵۳ دستگاه خودرو چانگان، این بار وزیر صمت از ورود و عرضه دو مدل خودروی اقتصادی فیات در بازار کشور خبر داد.

واردات خودرو به کشور به‌عنوان یکی از راهکارهای مؤثر برای تنظیم عرضه و تقاضا در بازار، از آذرماه سال گذشته وارد فاز اجرایی شد. اگرچه تاکنون شمار ناچیزی از خودروهای خارجی وارد بازار شده‌اند، ولی این روند در سال جدید تغییر می‌کند. دلایل کُندی فرایند واردات شناسایی و راه‌حل آن‌ها در لایحه دوفوریتی ارائه شده است. در صورت تصویب این لایحه، فرایند واردات و عرضه خودروهای خارجی به کشور سرعت پیدا می‌کند و به‌زودی شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود.

وضعیت واردات تا امروز

تا امروز ۸۰۰ دستگاه خودروی خارجی وارد گمرک کشور شده است. این مجموعه شامل خودروهای چانگان، النترا، زوتی و فیات می‌شوند. به‌تازگی ۵۳ دستگاه خودروی چانگان از گمرک ترخیص شده و مابقی آن‌ها در انتظار ترخیص هستند. در لیست خودروهای موجود در گمرک، نام فیات تیپو و فیات ۵۰۰ هم به چشم می‌خورد که در صورت اخذ جواز لازم، از گمرک خارج و در بازار عرضه می‌شوند.

هواداران فیات به‌زودی باید منتظر اعلامیه فروش سواری‌های ایتالیایی از سوی شرکت واردکننده باشند. فیات ۵۰۰ در مدل پایه از موتور ۰٫۹ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند قدرت آن به ۱۰۵ اسب بخار می‌رسد. از طرف دیگر، تیپو به یک پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ مجهز است که حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت فیات ۵۰۰ و فیات تیپو در بازار جهانی به ترتیب ۲۰ و ۱۶ هزار دلار است. حال باید دید پارسیان موتور خودروهای ارزان‌شده و سفارشی خود را با چه قیمتی در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.