بهمن موتور محصول جدیدی با نام فیدلیتی XB1 به سبد محصولات خود اضافه می‌کند

0 6,250

بهمن موتور قرار است در سال جاری، مدل جدیدی را به خانواده فیدلیتی اضافه کند. جتور داشنگ با نام فیدلیتی XB1 به‌زودی روی خط مونتاژ می‌رود و در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. بنابراین بد نیست نگاهی به مشخصات فیدلیتی XB1 بیندازیم.

ظاهر فیدلیتی XB1

فیدلیتی XB1 بر اساس پلتفرم جدید چری به نام کانلون ساخته شده و ظاهری بسیار جذاب، آینده‌نگرانه و جوان‌پسند دارد. در نمای مقابل این خودرو، یک جلوپنجره بزرگ با ساختار چندلایه به چشم می‌خورد که بدون هیچ‌گونه حاشیه‌ای به چراغ‌های اصلی جلو متصل شده است. چراغ‌های دی‌لایت به‌صورت باریک طراحی و زیر درب کاپوت تعبیه شده‌اند.

سقف ماشین با شیب بسیار کم به اسپویلر بالای پنجره عقب وصل می‌شود. عقب ماشین حالت لیفت بک دارد و چراغ‌های عقب با طراحی Tشکل به دو بخش تقسیم شده‌اند. به طوری که بخشی از چراغ عقب روی بدنه و بخشی دیگر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است. از دیگر مشخصات فیدلیتی XB1 در بخش ظاهری می‌توان به روکش مشکی‌رنگ روی قوس چرخ‌ها، رینگ‌های چندپر و از همه مهم‌تر، طراحی جدید و مبتکرانه سپر عقب اشاره کرد.

داخل کابین XB1

درون کابین فیدلیتی XB1 علی‌رغم بهره‌گیری از طراحی مینیمال، شامل تجهیزات و امکانات متنوعی می‌شود. نمایشگر بزرگ لمسی ۱۵.۶ اینچی به‌عنوان بخشی از سیستم اطلاعات سرگرمی همانند یک تبلت در وسط داشبورد جاسازی شده و دو دریچه تهویه هوا با کمی فاصله در پایین آن قرار گرفته است.

غربیلک فرمان دارای راحی D-Cut بوده و دارای دوشاخه است که دکمه‌های کنترلی متعدد روی آن‌ها به چشم می‌خورد. استفاده از تریم دورنگ و روکش چرمی صندلی‌ها، حس و حال نشستن در یک خودروی لوکس را به سرنشینان القا می‌کند.

promotion banner

مشخصات فیدلیتی XB1 در بخش فنی

یک موتور هیبریدی ۱.۵ لیتری به عنوان قلب تپنده فیدلیتی XB1 در زیر کاپوت مشغول به کار است. قدرت موتور به ۳۲۱ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۴۵ نیوتن‌متر می‌رسد. قوای محرکه از طریق گیربکس DHT به چرخ‌های جلو وارد شده و باعث حرکت آن‌ها می‌شود.

از دیگر مشخصات فیدلیتی XB1 در بخش فنی می‌توان به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. این ماشین در مدت‌زمان ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بعلاوه، فیدلیتی جدید با استاندارد آلایندگی یورو ۶ مطابقت داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸.۱ لیتر اعلام شده است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

جتور داشنگ در بخش تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی حرف بسیاری برای گفتن دارد. اما احتمال می‌رود بهمن موتور به دلایل مختلف از جمله تنظیم قیمت، برخی از آپشن‌های غیرضروری را حذف کند. با این حال، نسخه چینی و فول آپشن این ماشین شامل پکیج کامل ترمز و پایداری و امکانات ایمنی متنوعی است.

نام سیستم‌های ABS، EBA، CBC، BAS، BA، ESP، ESC، TCS، TRC، HSA و DSC در مجموعه ترمز و پایداری این خودرو به چشم می‌خورد. فیدلیتی XB1 همچنین روی رینگ‌های ۲۰ اینچی سوار بوده و شامل سقف پانوراما، شش کیسه هوا برای محافظت از سرنشینان، سیستم پایش باد لاستیک‌ها، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار حرکت بین خطوط، سیستم ورود بدون کلید، رادار ۳۶۰ درجه، درب برقی صندوق عقب، سیستم رانندگی خودکار L3 و … می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.