اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بخشش جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه

پیشنهاد بخشش جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری زمینی مورد موافقت رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس مجمع عمومی صندوق تآمین خسارت‌های بدنی قرار گرفت.

بر اساس تصمیم اخذشده، جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمامی وسایل‌نقلیه موتوری زمینی به‌منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در راستای ترویج فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای مورد بخشش قرار خواهد گرفت.

بر این اساس از تاریخ هفدهم مهرماه تا ششم آبان ماه سال جاری به‌مدت ۲۰ روز این بخشودگی اعمال خواهد شد و آن‌طور که بیمه مرکزی تأکید کرده است شامل افرادی می‌شود که بیمه‌نامه یک‌ساله خریداری کنند. به‌عبارت بهتر، رانندگانی که قصد خرید بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت سه‌ماهه یا شش‌ماهه را دارند، نمی‌توانند از این بخشودگی جرائم بهره‌مند شوند.

به این ترتیب تمامی دارندگان خودروهای سواری، تاکسی، کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت که بلافاصله بعد از انقضای بیمه‌نامه خود نسبت به تمدید آن اقدام نکرده و مشمول جریمه‌ دیرکرد شده‌اند، اگر در طی این ۲۰ روز بیمه‌نامه ثالث خود را تمدید کنند، لازم نیست مبلغی را به‌عنوان جریمه بپردازند.  افرادی که بعد از طی این مدت اقدام به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود کنند، مثل گذشته مشمول پرداخت جریمه دیرکرد خواهند شد.

/blog/news-forgiveness-late-payment-penalty-third-party-insurance/amp/
اخبار راهنمایی و رانندگی
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید