رونمایی مدیران خودرو از کراس اوور لوکس فونیکس FX

0 10,407

هتل استقلال تهران به‌تازگی میزبان مراسم رونمایی از فونیکس FX مدیران خودرو بوده است. این کراس‌اوور جذاب و لوکس در دو تیپ متفاوت وارد بازار می‌شود. فروش تیپ اکسلنت برای اوایل دی‌ماه و فروش تیپ پرمیوم برای بهمن‌ماه سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

درباره کراس‌اوور لوکس فونیکس FX

فونیکس FX همان خودروی چینی اومودا ۵ متعلق به کمپانی بزرگ چری است که مدیران خودرو مسئولیت مونتاژ و عرضه آن به بازار کشور را برعهده گرفته است. این شرکت ضمن رونمایی از فونیکس FX از احتمال عرضه نسخه پلاگین هیبرید و همین‌طور نسخه AWD با موتور بنزینی خبر داد.

تیپ اکسلنت فونیکس FX که در واقع مدل پایه به حساب می‌آید، از لحاظ فنی شبیه به خودروی ام‌وی‌ام  X55 پرو است. این ماشین از موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند که حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن-متر می‌رسد. قدر موتور از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو وارد می‌شود.

تیپ ممتاز یا همان پرمیوم فونیکس اف ایکس نیز به یک موتور ۱٫۶ لیتری مجهز است که از فناوری توربوشارژ TGDi بهره می‌گیرد. این پیشرانه حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم انتقال قدرت نیز شامل گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر می‌شود که قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

در مراسم رونمایی از فونیکس FX لیستی از تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت. این لیست شامل شش ایربگ ۱۰ نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، کروز کنترل تطبیقی، سامانه اخطار برخورد با مانع، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم رانندگی خودکار در بین خطوط، تهویه مطبوع دو کاناله، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سانروف، نمایشگر لمسی، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و … می‌شود.

طبق گزارش‌های جدید، تیپ اکسلنت با قیمت ۱.۲۸ میلیارد تومان به فروش می‌رسد. با این حال، قیمت قطعی نسخه پرمیوم هنوز مشخص نیست و منابع مختلف به قیمت احتمالی ۱.۶ میلیارد تومان اشاره می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.