عضو شورای شهر: ظرفیت پلاک‌گذاری خودرو در تهران تکمیل شده است

0 855
یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ترافیکی پایتخت خطاب به رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: «مگر تهران ظرفیت چند میلیون خودرو را دارد که همچنان اجازه پلاک‌گذاری خودروها را داده و متوجه تکمیل‌شدن ظرفیت پایتخت نیستید؟»

گفته می‌شود سالانه به‌طور میانگین ۱۸ درصد به تعداد خودروهای پایتخت افزوده می‌شود و همین موضوع خود به‌تنهایی قربانی‌شدن بخش بزرگی از منابع عمومی را به‌دنبال داشته است.

به‌طور قطع افزایش تعداد خودروهای پایتخت آن هم به صورت بی‌رویه ریشه در اقدامات مافیای خودرو داشته که مبارزه با آن یک اراده جمعی قوی را می‌طلبد.

در همین راستا مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران وضعیت ترافیکی پایتخت را اسف‌بار توصیف کرد و گفت: «چرا توجه نمی‌شود که ظرفیت پلاک‌گذاری خودرو در تهران تکمیل شده است؟ ضمن آنکه شاهدیم که پایتخت مملو از پلاک‌های غیرتهرانی است که در سرویس‌های حمل‌ونقل اینترنتی مشغول به‌کار هستند. مگر پایتخت گنجایش چند میلیون دستگاه خودرو را دارد؟»

وی ادامه داد: «مسئولین باید توضیح دهند که چه برنامه‌ای برای شماره‌گذاری خودروهای تهران دارند. در حال حاضر ۹ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت در سطح پایتخت در حال تردد است. یعنی به تعداد همه تهرانی‌ها.»

با توجه به گفته‌های مهدی اقراریان پلیس باید توضیح دهد که چرا اجازه تردد در خط ویژه را به مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها داده است و مردم حق دارند که با صداقت با آن‌ها برخورد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.