منتظر افت بیشتر قیمت خودروها باشید؛ برای فروش زودتر اقدام کنید

0 1,152

بررسی روند این روزهای بازار خودرو و تحلیل بازارهای موازی ارز و سکه احتمال افت بیشتر قیمت خودروها را مطرح کرده و به همین جهت نیز بازار این روزها مملو از دلالانی است که به نیت کسب سود بیشتر خودرو خریداری کرده و حالا به دنبال خریدار می‌گردند.

احتمالا به زودی فروشندگان ناچار خواهند شد خودروهای خود را با برچسب قیمتی بسیار پایین‌تری نسبت به آگاهی‌های منتظر شده در فضای مجازی، عرضه کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که اگر قصد فروش خودرو خود را دارید هرچه سریعتر نسبت به فروش آن اقدام کنید چرا که احتمال افت بیشتر قیمت خودروها در آیندهای نزدیک در بازار اصلا دور از انتظار نیست.

گفتنی است کاهش بهار دلار و همچنین احتمال بازگشت آمریکا به برجام سبب شده که بازار خودرو این روزها یک روند نزولی را طی کند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با احیای مجدد برجام نرخ دلار به کانال ۱۵ هزار تومان بازگردد و این به معنی سقوط آزاد قیمت خودروها و نزدیک شدن بهای آن‌ها در بازار آزاد به بهای کارخانه‌ای است.

چه خبر از بازار خودرو؟

در اولین روز پس از پایان ماه مبارک رمضان قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در بازار آزاد چیزی در حدود ۱۲۷ میلیون تومان است. تیبا هاچبک نیز نزدیک به ۱۳۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۱۹۷ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز با کاهش قابل‌توجه قیمت، بهایی برابر با ۲۵۳ میلیون تومان دارد. سیتروئن C۳ این روزها با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، برچسب قیمتی برابر با ۸۵۵ میلیون تومان به خود گرفته و کیا سراتو نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت، با بهایی برابر با ۷۸۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

قیمت محصولات گروه‌ خودروسازی ایران‌خودرو نیز در اکثر موارد کاهش یافته است. سمند ال‌ایکس سال این روزها یک افت قیمت ۳ میلیون تومانی را تجربه کرده و بهایی برابر با ۱۸۳ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۱۸۷ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.